Növelje étterme nyereségességét 2 hónap alatt 35%-kal! Chatbot for HoReCa megvalósításában szerzett tapasztalat
Egy modern étteremnek az ételkiszállítást meg kell oldani: a vásárlók jelentős része számít rá. A szállító cégek igénybevétele azonban nullára csökkenti a profitot: a rendelés értékének akár 35%-át is át kell adniuk a szállítóknak, így a 30-35%-os fedezet elúszik. Elmondjuk, hogyan találhat kiutat a helyzetből a modern távközlési technológiák segítségével.
A Chatbot használatával a felhasználó néhány perc vagy kevesebb idő alatt is rendelhet egy ételt. Ehhez :
- belép a Chatbotba;
- személyes fiókot hoz létre;
- kiválasztja a kívánt termékeket (az 5 legnépszerűbb étel mindig a főoldalon található), és berakja a kosárba;
- ellenőrzi a rendelési és szállítási adatokat, megadja a címet;
- választ az online vagy készpénzes fizetés között.
Az online fizetés kiválasztásakor a Chatbot összesíti a kosárban lévő összes tételt, és fizetési bizonylatot állít ki (partnerbankon keresztül). A Chatboton belül két kattintással fizethet.
Ennek a megvalósítási logikának köszönhetően a Chatbot az offline ügyfeleket is segíti. Mivel az érintés nélküli telefonos fizetés jelenleg nem lehetséges, az éttermi asztaluknál ülve adhatják le a rendelést és fizethetik ki azt.
Amint az ügyfél leadja a rendelést és kifizeti azt, az erről szóló adatok egy speciális chat-ben kerülnek az étterem adminisztrátorához, illetve egy külön Chatbotba a futárok számára. Ez a Chatbot megjeleníti az összes aktív rendelést, és bármely szabad futár elfogadhatja a rendelést a «Futár úton» gombra kattintva. Az ezzel kapcsolatos információk a Delivery Chatbotban jelennek meg, és az adminisztrátorral folytatott chat-be és az ügyfél Chatbotjára kerülnek.
A botok szinergiája és a Google Sheets adatainak integrálása, valamint a rendelési állapotok rendszergazdai chaten való megjelenítése miatt egyetlen rendelés sem vész el és nem lesz kiszállíttatlan étel.
A Chatbot egyik funkciója (és előnye) az ügyfél személyes fiókja. Elmenti a címet és az utolsó rendelést, és megkönnyíti a szállítást a törzsvásárlóknak. Az étterem egy 10 000 lakosú prémium lakóparkkal szemben található, és sokan ugyanazt rendelik ebédre vagy vacsorára. Kényelmes, hogy ezt két kattintással megtehetik, és közvetlenül a Chatbotban fizethetnek online.
A megoldást 14 nap alatt megcsinálták, a költség 100.000 forint.
Eredmények
A Chatbot létrehozása 14 napig tartott, a felhasználói interakciós szkript kifejlesztésétől a kód megírásáig és teszteléséig. Közvetlenül ezután a Chatbot nyereséget kezdett hozni az étteremnek.
A Chatbot működésének első hónapjaiban naponta már 15 megrendelés is ment rajta keresztül. Jelenleg a heti forgalom eléri a 100-at, és folyamatosan növekszik. Ez lehetővé tette az étterem nyereségének jelentős növelését, teljesen kiiktatva a kiszállítók jutalékát.