Hogyan segít a robot az ablakeladások növelésében?
Az MRC iparági elemzője szerint az ablak értékesítési üzletág piaca gyorsan zsugorodik. Az év végére 20 százalékkal csökkenhet a nyílászárók iránti kereslet, és a cégek ötöde távozhat az iparágból. Ilyen körülmények között minden lehetőséget ki kell használni az üzleti folyamatok automatizálására és felgyorsítására, a költségek csökkentésére és az értékesítés növelésére. Elmeséljük, hogy az egyik ügyfelünk, a telefon és az Automatikus hívás funkció felhasználásával, hogyan próbálta orvosolni a problémát.
Ügyfél jellemzői
Ügyfelünk PVC ablakok gyártásával és értékesítésével foglalkozik Budapesten és Pest megyében, nagy építőipari cégek és magánszemélyek kiszolgálásával egyaránt foglalkozik, termékeiért garanciát vállal.
Iparágában nagyon nagy a verseny. Budapesten körülbelül száz cég vesz részt az ablakok beszerelésében. Legtöbbjük nagy építőipari cégekkel próbál együttműködni, de ez nem mindig lehetséges. A városi építkezések lassuló üteme, az ingatlanok iránti kereslet csökkenése, a raktári készletek felhalmozódása csökkenti a versenyt és megnehezíti a munkát.
Olyan körülmények között, amikor minden egyes ügyfélért küzdeni kell, rendkívül fontos a folyamatos marketing tevékenység: a promóciók fejlesztése, a vásárlói hűség figyelése és erősítése.
Ügyfelünk úgy döntött, hogy ezen tevékenységére több figyelmet fordít a továbbiakban.
Megoldás keresése
Számos módja van annak, hogy tájékoztassuk az ügyfeleket az új akciókról.
E-mail és SMS üzenetek
Ezek a leggyorsabb és legköltséghatékonyabb marketingeszközök. A hírlevél gyorsan megírható, ügyfélre szabható és kiküldhető, már aznap az igények számának növekedése is észlelhető. A legtöbb esetben azonban az új feladótól érkező promóciós e-mailek a spamszűrőkbe kerülnek.
Ráadásul a levél egy lezárt anyag. Nem tud válaszolni az ügyfelek felmerülő kérdéseire, nincs lehetőség reagálni a kifogásokra, nem lehet kideríteni az elutasítás okát.
Potenciális ügyfelek körbehívása
Ennek ellentmondó eszköz az, amikor az értékesítő munkatársak körbe hívják a potenciális ügyfeleket. Képesek alkalmazkodni az ügyfélhez és válaszolni minden kérdésre. Az ilyen hívások konverziója azonban nagyon alacsony, és a hívások gyorsan az értékesítők «kiégéséhez» vezetnek.
Automatikus hívás használata
Az első két eszköz közötti kompromisszum az Automatikus hívás. A robot automatikusan felhívja az ügyfélkört, és beszél az akció feltételeiről, valamint minden felmerülő kérdésre előre elkészített panelek segítségével válaszol. Ha szükséges, átadja a hívást az értékesítőnek.
Költséghatékonyabb, mint az ügyfélmenedzserek kimenő hívásai, sokkal gyorsabb és megbízhatóbb. Ugyanakkor megmarad az egyéni bánádmód és a nehéz ügyfelekkel folytatott személyes tárgyalások lehetősége.
Komplett megoldás
Ügyfelünknek azt javasoltuk, hogy alkalmazza az Automatikus hívás funkciót, de az értékesítők továbbra is kezdeményezzenek kimenő hívásokat. Ennek érdekében a cégen belül:
- Elemezni kellett az ügyfelekkel folytatott tárgyalások menetét és kiválasztani a leginkább sikeres stratégiát a párbeszédek lebonyolításához, valamint a gyakran ismételt kérdések megválaszolásához.
- Létre kellett hozni forgatókönyveket az Automatikus hívás robotja számára, amelyek kész válaszokat és kérdéseket
A robotot integráltuk a CRM rendszerbe azzal, hogy hívja körbe az építőipari megrendelőket és így elkezdtük a munkát.
Eredmények
A robotnak sikerült felvenni a kapcsolatot az adatbázisban szereplő ügyfelek 70%-ával, számukra tájékoztatást adott az új akciók feltételeiről és az együttműködés lehetőségeiről. Az esetek 36% -ában átadta a párbeszédet az ügyfélmenedzsernek azzal, hogy megválaszolja a nehéz kérdéseket, míg az esetek 18% -ában azzal, hogy kösse meg a szerződést. Elutasítás esetén rögzítette az ügyfél válaszát a CRM-ben, hogy ezt az információt felhasználják a marketingstratégia átgondolásához.
Az Automatikus hívás révén ügyfelünknek, a call center költségek túllépése nélkül sikerült növelni a céghez beérkező megkeresések számát.