Vissza a hírekhez
A siker receptjei

Az alkalmazás népszerűsége 79%-kal nőtt: hitelesítési szolgáltatás az online tanfolyamokhoz

A telefonhívás közbeni kétlépcsős hitelesítés egyre inkább felváltja a felhasználói nevet és jelszót követelő azonosítást az online áruházakban és a banki alkalmazásokban, az üzenetküldő rendszerekben, a közösségi hálón és az üzleti alkalmazásokban. De szükség van-e rá az oktatási alkalmazásokban és ugyan miben lehet hasznos? Egy ügyfelünk történetét meséljük el.

Ügyfél jellemzői

A kétlépcsős azonosítás segítségével a felhasználók gyorsan bejelentkezhetnek a rendszerbe anélkül, hogy jelszót és felhasználónevet kellene megjegyezniük: csak be kell írniuk az okos telefonjukra kapott kódot (például SMS-ben, vagy a bejövő hívás 4-6 utolsó számjegyét). Ez lehetővé teszi az adatok megbízható védelmét: egy ilyen kódot nem lehet feltörni, ellentétben a jelszóval.

A hitelesítés gyorsasága és megbízhatósága olyan tényező, amelyet a különböző pénzügyi vállalatok és üzleti alkalmazások egyre gyakrabban alkalmaznak a fontos kereskedelmi információk miatt.

A hitelesítést azonban nem csak ők vezetik be. Körülbelül négy hónapja keresett meg minket egy angol nyelvet oktató cég, amely saját interaktív platformot használ. A weboldalon és egy alkalmazáson keresztül lehet hozzáférést kapni tőle, de a cég úgy döntött, hogy bevezet egy kétlépcsős felhasználói hitelesítési rendszert.

Ennek egyik fő oka az volt, hogy ha az ügyfelek nem használnak bejelentkezési nevet és jelszót, lehetetlen „egyesíteni” velük az adatbázist a nyilvánosság számára. A cég előre meg akarta védeni magát a korábban a versenytársaikat ért hírnév- és pénzügyi veszteségektől.

Megoldás keresése

Többféle hitelesítési módot ajánlottunk fel a cégnek:

  • Password SMS. Ebben az esetben a felhasználó SMS-t kap, és beírja a webhelyre vagy az alkalmazásba. Az üzenet általában 5 másodpercen belül megérkezik, ritkábban — 1-2 perc alatt, és ha szükséges, újra kérhető.
  • Password Call. Hasonlóan működik, de a jelszót Hangrobot diktálja be, amikor telefonon felhívja az ügyfelet
  • Flash Call. Ebben az esetben a felhasználó egyedi számról kap hívást, amelynek utolsó számjegyei jelentik magát a jelszót.
  • Megerősítő hívás. A felhasználó hívást kap, és a Hangrobot megkéri, hogy nyomjon meg egy bizonyos számot a telefonja billentyűzetén. A művelet befejezése után megtörténik a hitelesítés.

Mind a négy módszer kombinálható: például először küldjön SMS-t a felhasználónak, majd, ha nem jött meg, akkor legyen egy Password Call.

A cég vezetése úgy döntött, hogy a Megerősítő hívást fogja használni. Ez a legmegbízhatóbb és leg felhasználó-barátibb megoldás: a hívások gyorsabban megérkeznek, mint az SMS-ek, és nem kerülhetnek spambe, a kódot pedig nem kell megjegyezni és beírni az alkalmazásba.

A rendszer bevezetése egy munkanapot vett igénybe. Ezt követően a szolgáltatást igénybe vevők azonnal használhatták.

Eredmény

Ügyfelünknél a Megerősítő hívás teljesen felváltotta a felhasználói névre és jelszóra alapuló engedélyezést, így a rendszer megbízhatósága nőtt, a cég pedig csökkentette a reputációs kockázatokat.

Ezen kívül a cégnek sikerült javítani az ügyfelek lojalitását. A felhasználóknak tetszett, hogy nem kellett minden alkalommal visszaállítaniuk az elfelejtett felhasználónevet és jelszót, és azonnal be tudtak jelentkezni az alkalmazásba. Hűségük szilárdabbá vált, ami a Google Play alkalmazásbolt értékeléseiben, és ennek eredményeként a letöltések számában is megmutatkozott. Négy hónap alatt 79%-kal nőtt az alkalmazás népszerűsége.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket