Vissza a hírekhez
A siker receptjei

Mi történik ha a vásárló nem váltja be a megrendelését?

Ha az Ön webáruházában van tételfoglalás, akkor tudja: A vásárlók soha nem vásárolják meg az összes megrendelésüket. Azonban nem ez a fő probléma. Amíg az áru „foglalás” státuszban van, addig azt nem lehet kiajánlani más vásárlóknak. Emiatt a cég forgalma csökken, a profit is kevesebb lesz.

Elmondjuk, hogy egyik ügyfelünk milyen megoldást talált ebben a helyzetben.

Ügyfél jellemzői

Ügyfelünk egy gyógyszertár lánc hálózat, amely óriási webáruházzal és országszerte több bolttal rendelkezik. A gyógyszertár weboldalán volt egy áru „foglalási” funkció, amit a vásárlók gyakran használtak. Így akár 3 napig is foglalva lehetett az áru, miközben más meg rögtön megvásárolta volna. Amíg a gyógyszer le volt foglalva, addig más vásárló számára nem állt rendelkezésre és a gyógyszertár potenciális bevételtől esett el.

Ügyfelünk elemzői szerint, a vásárlók 18%-a nem vette át a megrendelését. Ez elenyészőnek tűnhet, de ha figyelembe vesszük, hogy eközben az áru „foglalási” státuszban van és mások számára nem elérhető, akkor már sok.

A gyógyszertárnak több milliós heti szintű vesztesége volt.

Ezt a problémát mindenképpen orvosolni kellett, a „foglalási” funkció megtartásával, mert a vásárlók ragaszkodtak hozzá.

Megoldás keresése

Korábban ügyfelünk, a vásárlókat a megrendelés státuszairól SMS-ben értesítette a vevőit.

Ez azonban nem volt a legoptimálisabb megoldás, hiszen sokszor nem vették észre, vagy megfeledkeztek a rendelésről. A webáruház pedig nem tudta meg így azt, hogy a foglalást megerősítik-e.

Javasoltuk, hogy az SMS üzeneteket Automatikus hívás szolgáltatással helyettesítsük. Ehhez betanítottuk a robotot, és integráltuk a CRM-rendszerbe. Attól kezdve, hogy az áru «foglalt» státuszától eltelt egy nap, a robot felhívta az ügyfelet. Emlékeztette őt, hogy a rendelés leadásra került, és megkérdezte, hogy átveszi-e, vagy megváltoztak a szándékai.

A vásárló vagy megerősíthette, az áru átvételt, vagy törölhette a foglalást. Az első esetben a robot megtartotta a megrendelést az ügyfél számára, míg a második esetben szabaddá tette az árucikket a foglalás alól.

Így két problémát is meg tudtunk oldani:

  • a megrendelésre és a foglalásra való emlékeztetést
  • a feleslegesen foglalt áruk számának csökkentését

Eredmények

Egy hete üzemelt az Automatikus hívás szolgáltatás, amikor is a feleslegesen foglalt árucikkek felére csökkentek. Ez a szám most az összes megrendelés 9%-a körül mozgott.

Elemzők szerint a felszabadult áruk 45%-át adták el a következő napokban. Ezáltal nőtt a bevételük.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket