Moszkvából Párizsba és vissza: Hogyan biztosítottunk egy nagyvállalat számára korlátlan nemzetközi hívásokat úgy, hogy eközben a cég havonta több ezer eurót takarított meg
Ha egy cég egyidőben több országban van jelen vagy vannak állandó külföldi partnerei, külföldre telefonálni mindennapos dolog. A mobil szolgáltatók tarifái üzleti célokra meglehetősen borsosak, ugyanakkor messengereken keresztül nem mindig kényelmes kapcsolatot tartani.
Elmondjuk, hogyan kell egyesíteni egy egységes hálózatba az egyes országokban meglévő céges telefonokat, miképpen működik ez és milyen gyorsan lehet a hálózatot kialakítani. Ezt egy valóban létező cég, az egyik ügyfelünk példáján keresztül mutatjuk be.
A projekt jellegzetességei
Egy évvel ezelőtt egy több EU-s országban leányvállalatokkal rendelkező francia befektető cég jelentkezett nálunk.
A telekommunikációs infrastruktúra a cég fejlődésével párhuzamosan alakult ki. Minden egyes külföldi kirendeltségnél volt egy helyi telefonszám, amelyen fogadták az ügyfelek hívásait. Ha néha át kellett kapcsolni a vonalat a vezetőséghez, akkor a nemzetközi hívásátirányítás révén egy mobil számra került a hívás.
Míg a cég aránylag kicsi volt, ez a módszer megfelelt. A brand fejlődésével azonban egyre több lett a hívásátirányítás, mikor hozzánk fordultak, gyakorlatilag ez minden nap előfordult. Ezekre a hívásokra havonta több ezer euró ment el, és ez egyre aggasztóbbá vált.
Beállítjuk az új távbeszélő rendszert
A feladatunk lényegében arra irányult, hogy csökkentsük a vállalkozás költségeit, a hívásokat továbbra is hasonló minőségben továbbítsuk. Ezt egy mobil szolgáltató másik tarifacsomagja sem tudja biztosítani – a megtakarítás nem lesz számottevő.
A hívásátirányítással működő szokványos analóg távbeszélő hálózat helyett egy Internet alapú IP telefon rendszert javasoltunk. Ez a megoldás segít egyesíteni valamennyi külföldi telephelyet egy virtuális alközponti hálózatba, amelyhez aztán bármely mobil telefonszám hozzákapcsolható.
Segítettünk a vállalkozásnak szép telefonszámokat választani a telephelyek országhívó és körzetszámainak feltüntetésével és ezeket a rendszerbe bekapcsoltuk.
Innentől fogva minden egyes leányvállalattól a hívások a Virtuális alközpontba futottak be, amelyeket a munkatársak között elosztottak. A hívások automatikusan az adott telephely munkatársánál, vagy a vezetőségnél landoltak.
A virtuális számok bekapcsolása két napig tartott.
További lehetőségek
A mi virtuális alközpontunk több tucat, részben ingyenes, részben fizetős kiegészítő szolgáltatást nyújt. Az ügyfelünk az alábbiakat vette igénybe:
• Külső telefonszámról érkező hívás átirányítása. A vezérigazgató smartphone fizikai telefonszámát bekapcsoltuk a virtuális alközpontba: az ügyfelek ide érkező hívásait és az innen kiinduló hívásokat az egységes rendszerbe kapcsoltuk, így ő a saját hívásain sokat takaríthat meg.
• A telefonszám előválasztása. Ha a vezérigazgató vagy a menedzserek a VIP-ügyfeleket hívják mobiltelefonról, ez utóbbiak a kijelzőjükön a vállalkozás központi számát látják, ez segít a cég reputációját növelni.
• Hívássorrend. Az ügyfelektől érkező hívások automatikusan, egy korábban megírt algoritmus szerint, az adott részleg legelső felszabaduló munkatársához irányítódnak.
• Üdvözlés. Az ügyfél, amint tárcsázza a cég számát azonnal egy automatikus üdvözlést hall. Ennek köszönhetően mindjárt megnyugodhat, hogy jó helyen jár és hasznos információkat kap.
• Hangposta. Ha az ügyfél hívását nem tudja senki sem fogadni, az üzenete automatikusan rögzítésre kerül és megőrződik a rendszerben.
Eredmények
A virtuális nemzetközi telefonszám ára – havonta 10 euró, és korlátlan számú hívást lehet rá irányítani. Ügyfelünk egy-egy telefonszámot rendelt Moszkvára, Párizsra, Londonra és Zürichre, ezáltal kb. 70 %-os költségmegtakarítást ér el a hívásokon, mert a forgalom helyi forgalomnak számít.