Hogyan segítettünk egy osztrák internetszolgáltatónak 30% -al növelni az ARPU-t és csökkenteni a szolgáltatási költségeket ?
Hogyan segítettünk egy osztrák internetszolgáltatónak az ARPU-ját 30 %-kal növelni ?
Az ügyfelekkel való kommunikációhoz az internet és a telefon nélkülözhetetlen eszköz: mindkettőre szükség van. Hogyan nyújtható mindkét üzleti szolgáltatás, ha vállalkozása csak az egyikre szakosodott? Egy partnerünk példáján mutatjuk be, amely az KOMPaaS partnereként 30 %-kal növelte az átlagos egy főre jutó bevételt (ARPU).
Mikor kell növelni az értékesítést?
Nemrég egy osztrák internetszolgáltató keresett meg bennünket. Sikeresen szerzett ügyfeleket Bécsben és Ausztria más nagyvárosaiban, internetes szolgáltatásokat nyújtott magánszemélyeknek és vállalkozásoknak egyaránt, de elégedetlen volt a távközlési szolgáltatójával. A telefonszolgáltatás egy külön szakterület, és ezen a területen való tevékenységhez működési engedélyre, saját fejlesztésű technológiákra és tapasztalt műszaki szakemberekre van szükség ahhoz, hogy megszakadt kommunikáció esetén operatívan hárítsák el a hibákat.
Az internetszolgáltató választhatta volna a hagyományos fejlődési utat: jelentős költségvetési összeget és egy hosszabb távú időszakot irányozhatott volna elő egy nulláról induló fejlesztéshez, vállalnia kellett volna a konkurrencia erősödösésével járó kockázatokat és a kezdeti időszakban számolnia kellett volna a reputációja csökkenésével, amelyet a tapasztalatok hiánya okoz.
A vállalat azonban ennél ambiciózusabb célt tűzött ki maga elé: azonnal, már a következő hónaptól kezdve jobb szolgáltatásokat nyújtani az ügyfeleknek és nyereséget termelni.
Ez elérhetőnek bizonyult: a vállalat műszaki infrastruktúra költségeit nullára csökkentették. Az egyetlen plusz költségvetési tételt új szolgáltatások marketingjére és értékesítésére, az első szintű ügyfél kiszolgálás javítására, valamint a fenntartásra fordították. Ez a modell sikeresen működik.
Több mint 20 új funkció az ügyfelek számára
Az osztrák internetszolgáltató által választott megoldás és az KOMPaaS-mal kötött partnerség támogatásával White Label modell szerint jött létre, amikor az internet és telefonszolgáltatásokat „egy kézből”, saját márkanév alatt kínálják. Az KOMPaaS a második vonalban vállalta a műszaki megvalósítást és technikai támogatást, vagyis a szolgáltatókkal folytatott együttműködést.
Szakterületünk a felhőalapú telefonszolgáltatás biztosítása, tapasztalatokat és szakértelmet halmoztunk fel ebben, együttműködünk a helyi és nemzetközi partnerekkel és ügyfelekkel.
A telefonszolgáltatás mellett az osztrák internetszolgáltatónak felajánlottuk a Virtuális alközpontot , amely több mint 200 üzleti funkciót tartalmaz. A megállapodásnak megfelelően az új partner kérésére fejlesztéseket hajtottunk végre a távközlési platformon:
• közvetlen tárcsázás. Ezzel a funkcióval az ügyfelek közvetlenül, rövid szám tárcsázása nélkül hívhatnak, és beszélgetést kezdeményezhetnek a szükséges szakemberrel anélkül, hogy meghallgatnák a hangmenüt. Csak tárcsázniuk kell az országot, várost, cégszámot az előfizető rövid számával együtt.
• Rejtett szám funkció. Az ügyfél telefonszáma nem lesz elérhető minden előfizető számára. Ezt a szolgáltatást gyakran használják a cégek, akik ellenőrzik a potenciális ügyfelek adatbázisát.
• A szám szituációtól függő elrejtése prefixen keresztül. Szükség esetén a hívást kezedeményező munkatárs a saját száma helyett egy más számot, pl. az általa helyettesített munkatárs telefonszámát tünteti fel.
• Kimenő telefonszám helyettesítése a vállalattól érkező hívásoknál. Egy vállalat beállíthatja, hogy a telefonszámát véglegesen lecseréljék, például egy szimmetrikus szép számra, amely könnyen megjegyezhető.
• felülírhatja a faxon lévő régi üzeneteket anélkül, hogy manuálisan kellene felszabadítani helyet az új üzenetek számára.
Ezenkívül felvállaltuk a szolgáltatókkal való interakciót, vagyis a második szintű műszaki támogatást. Tehát, ha probléma merül fel azon szolgáltatóknál, akiknél végződnek a hívások, az KOMPaaS intézkedik és nem az internetszolgáltató.
Mi az eredmény?
Az osztrák internetszolgáltató az együttműködés második hónapja óta több ügyfelet szerzett és fokozatosan növeli bevételeit. Jelenleg az ARPU átlag 30%-kal növekedett, 50/50 %-os bevételmegosztási modellt alkalmazva (az internetszolgáltató megkapja a telefonszolgáltatásokért és a virtuális alközpont funkcióiért felszámolt havi előfizetési díj 50% -át).
Figyelembe véve ezen megoldás fenntartásának és fejlesztésének minimális költségeit, az együttműködés révén elért éves profitnövekedés 41%.
Ha Ön egy internetszolgáltató vezérigazgatója / informatikai igazgatója, és feladata a bevételek növelése, akkor segítünk, 30% -kal növelni azt az együttműködés második hónapjától! Írjon nekünk !