IP-telefónia
Miért hasznos az IP-telefónia egy web áruház számára?
Az online kereskedelem világában az ügyfelekkel való megbízható és átlátható kommunikáció elengedhetetlen eszköz ahhoz, hogy ebben a környezetben boldoguljunk.
Az IP-telefónia könnyedén kiegészítheti a meglévő értékesítési csatornákat és nagymértékben leegyszerűsíti az üzleti folyamatok kezelését – és évente több millió e-kereskedelmi vállalkozás választja ezt a lehetőséget.
Ahogy a cégek tömegesen térnek át a virtuális telefonálásra, egyre több IP-kommunikációs szolgáltató jelenik meg, ami a szolgáltatások árának csökkenéséhez vezet. Ezenkívül az elmúlt években az AI-t széles körben alkalmazzák az ügyfélszolgálatban, ami lehetővé teszi a személyi költségek csökkentését a szolgáltatás minőségének megtartása mellett.
Miért van szüksége egy web-áruháznak IP-kapcsolatra, és hogyan kell azt telepíteni? Melyek a virtuális telefonálás lehetséges forgatókönyvei a kezdő eladók számára, és milyen szolgáltatások és megoldások lehetnek hasznosak egy nagy online kiskereskedő számára ? Cikkünkben erről lesz szó.
Miért van szükség IP kommunikációra az online kereskedelemben?
Az e-kereskedelem növekedésének egyik fő oka a vásárlók kényelme, de az eladóval való fizikai kontaktus hiánya más módon is szükségessé teszi a más módon történő kapcsolattartást.
Az internetes termék vásárlásakor az ügyfélnek továbbra is részletes konzultációra van szüksége, valamint további bizonyosságra, hogy a vásárlás nem vész el útközben, és az értékesítés utáni szolgáltatás kielégíti az igényeit.
Az online áruházaknak a vásárlókkal való zavartalan kommunikáción túl megbízható belső kommunikációt és adatcserét kell biztosítaniuk az iroda, raktár, logisztikai szolgálat és egyéb részlegek között.
Éppen ezért a modern üzleti kommunikációs megoldások a VoIP-telefonálás integrálását jelentik a belső és külső kommunikációba az üzleti automatizálási programokkal és CRM-rendszerekkel.
A virtuális telefon mellett a kommunikációs platformok jellemzően olyan kommunikációs módszereket is magukba foglalnak, mint az azonnali üzenetküldés, e-mail, SMS, webhelyes csevegés és közösségi média.
A különböző kommunikációs csatornák egységes rendszerbe történő összevonásával a vállalkozások kényelmesebben követhetik nyomon az ügyfelekkel folytatott interakciók történetét és elemezhetik a kapott adatokat, az ügyfelek pedig megkaphatják a szükséges információkat és minőségi szolgáltatást.
Az online áruház sajátosságaiból adódóan a szervezeti egységek és a home-office alkalmazottak nagy valószínűséggel a szélessávú internethez csatlakoznak, így Ön szó szerint egy munkanap alatt élvezheti az IP-kommunikáció minden előnyét.
Nézzük meg, milyen egyéb előnyökkel járhat az IP-telefónia bevezetése az e-kereskedelmi vállalkozások számára
Az IP-telefónia előnyei az online áruházak számára
Az internetes telefonálás komplex megoldásai népszerűek az alkalmazottak, az ügyfelek és az online boltok tulajdonosai körében, mivel a kommunikáció minden résztvevője számára egyaránt előnyösek.
- Jelentős költségcsökkentés
Az egyik első legfontosabb előny a VoIP kommunikáció alacsonyabb költsége a vezetékes és mobil telefonáláshoz képest. A megtakarítás különösen akkor válik észrevehetővé, ha a cég gyakran kap hívásokat nemzetközi irányokban. Ezenkívül a VoIP berendezések telepítése és csatlakoztatása nem igényel jelentős beruházást: elegendő egy speciális hívásprogramot — egy softphone-t — letölteni számítógépére vagy normál mobiltelefonjára.
- Zökkenőmentes ügyfélszolgálat
Mivel az online áruházakban éjjel-nappal lehet vásárolni, az ügyfeleknek bármikor támogatásra lehet szükségük. A VoIP lehetővé teszi, hogy ugyanazt az ügyfélszolgálati számot használja a különböző időzónákban található fiókokhoz. Így a már nem működő irodákba érkező hívások olyan helyekre irányíthatók, ahol még javában tart a munkanap. Azok a robotok, amelyek emberi kezelők nélkül dolgozzák fel a kéréseket, szintén hozzájárulnak a zökkenőmentes ügyfélszolgálat biztosításához.
- Méretre szabás és más földrajzi helyen lévő irodák kialakítása
Az online áruházak esetében szezonális kereslet-ingadozás a jellemző, ugyanez igaz ünnepek és kiárusítások idején is. Az IP-kommunikáció esetében könnyedén növelheti a telefoncsatornák számát, hogy ne veszítse el az ügyfeleket a hosszú várakozás miatt, és amikor a hívások száma csökken, iktasson ki csatornákat, hogy ne fizessen feleslegesen használatukért. Az új alkalmazottak vagy fióktelepek telefonos bekapcsolása sem lesz nehéz, a belső rövid számokon keresztüli kommunikáció pedig ingyenes lesz.
- Feladatok automatizálása és más rendszerekkel való integráció
Az ismétlődő műveletek automatikus végrehajtása növeli a help desk termelékenységét, és lehetővé teszi, hogy több időt fordítson az összetett feladatokra, valamint a CRM-rendszerekkel való integrációra van szükség az ügyfelekkel folytatott interakciók nyomon követéséhez és elemzéséhez. Az e-kereskedelemben a hívás közbeni ügyféladatok megjelenítése leggyakrabban automatizált — úgynevezett felugró ügyfélkártya, számtárcsázás, nem fogadott hívások visszahívása, rendelések leadása és különféle vásárlásra ösztönző emlékeztetők.
- Az operátorok megfigyelése és szolgáltatásmenedzsment
A vezetők telefonbeszélgetések rögzítésével és szöveges átírásával, statisztikákkal és online hívásfigyeléssel, valamint a párhuzamos vonalon történő hívás behallgatás funkciójával nyomon követhetik az osztályok munkáját. Az ügynök teljesítményének értékelése segíthet visszajelzések gyűjtésében, míg a fejlett beszédelemzés felhasználható a szolgáltatási szabványoknak való megfelelés felmérésére és a marketingstratégia módosítására.
Így az IP-kommunikáció bevezetése sok szempontból segítheti a webáruházakat, de hogyan kapcsolódik pontosan egy vállalkozás az internetes telefonáláshoz?
7 egyszerű lépés az IP-telefónia használatának megkezdéséhez
- Ellenőrizze az internetkapcsolat sebességét és beállításait
Az internetes telefonálás jó jelminőségű használatához a legjobb, ha telefonvonalonként 100 kbps terhelést feltételezünk – és a legtöbb üvegszálas internetszolgáltató meglehetősen gyors kapcsolatot biztosít az interneten keresztüli hívásokhoz. A késleltetés és az adatvesztés minimálisra csökkenthető, ha a Wi-Fi helyett vezetékes internetet választ, és időt szán a QoS konfigurálására a hangforgalom prioritása érdekében.
- Válassza ki az IP-telefon szolgáltatót
Az IP-telefóniára való váltás nem csupán egy irodai telefon leváltását jelenti, hanem az üzleti kommunikációt is egy teljesen új szintre emeli, így érdemes ezek alapján dönteni a szükséges funkciók listájáról és megfelelő üzemeltetőt keresni.
Így az MCN Telecom felajánlja, hogy teljesen ingyenesen válthat egy másik szolgáltató számát használva, és el kezdheti a spórolást a hívásokon, valamint 30 napig előfizetési díj nélkül használhatja a Virtuális alközpont összes funkcióját, beleértve a mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat is.
- Döntse el milyen VoIP-berendezést akar használni
Ha a cég már rendelkezik internetes telefonálásra alkalmas telefonokkal és alközpontokkal, akkor valószínűleg elegendő lesz ezeket integrálni a szolgáltató virtuális alközpontjával, de ha analóg berendezést használ, akkor VoIP adapterre lesz szükség
A hardvervásárlás megtakarítása érdekében ma már egyre gyakrabban használnak speciális programokat az interneten keresztüli hívásokhoz — a softphone-okat. Telepíthetők normál okostelefonokra vagy számítógépekre, és az IP PBX és a telefonálás más programokkal való integrációjának minden funkciója elérhető lesz.
- Válasszon telefonszámot
A szabványos mobilszámok mellett a virtuális távközlési szolgáltatók helyhez nem kötött vezetékes számokat, a bejövő hívásokhoz ingyenesen hívható zőld számokat, valamint szép számokat kínálnak egyedi és emlékezetes számkombinációkkal, amelyek felkeltik az ügyfelek figyelmét. . Továbbá, ha nincs szüksége új számra, azt bármikor magával viheti, amikor új szolgáltatóra vált.
- Állítsa be a berendezéseket és képezze ki alkalmazottait
Az IP-telefónia szolgáltatók általában nemcsak átfogó útmutatókat kínálnak a berendezések saját beállításához, hanem készek tanácsot adni az IP-kommunikációra való váltás teljes folyamatában. Az alkalmazottak képzése lehetővé teszi, hogy teljes mértékben kihasználja a virtuális telefonálás minden előnyét, és támogassa a csapatot az átmeneti időszakban.
Tehát, mint látjuk, bármely cég be tudja vezetni az internetes telefonálást főállású informatikus nélkül is-
Az IP-kommunikáció megvalósításának legnépszerűbb forgatókönyvei
A szervezetek méretüktől és céljaiktól függően eltérő módon használják az IP-telefóniát.
A kezdő felhasználók legnépszerűbb szolgáltatási csomagja a többvonalas szám és a virtuális alközpont – ez a kombináció olcsó, gyorsan csatlakozik, azonnal javítja az ügyfélszolgálatot és csökkenti a költségeket.
Ha egy cég kimenő körhívással működik, és értékesítési földrajzi területének bővítésén gondolkodik, akkor érdemes a régiókban szám készletet vásárolni, és a felhasználó tartózkodási helyéhez legközelebb eső számhoz használni az automatikus csere funkciót — híváskor a rendszer helyi számot fog behelyettesíteni, így a potenciális ügyfelek szívesebben veszik fel a telefont.
Amikor egy online áruháznak call centert kell felállítania, gyakran vásárol egy ingyenes zöld számot a bejövő hívásokhoz és egy SIP fővonalat, amely lehetővé teszi a vonalak egyszerű beállítását, valamint egy virtuális alközpont integrálását a CRM rendszerrel, hogy minden, az egyes ügyfelekkel kapcsolatos információ minden üzemeltető számára elérhető legyen.
Ha egy vállalkozás fiatal közönséget céloz meg, akkor feltétlenül más interakciós csatornákat kell hozzáadni a telefonáláshoz — chateket, azonnali üzenetküldést és közösségi hálózatokat. Annak érdekében, hogy az összes forrásból származó adatokat egy helyen gyűjtsék össze, speciális omnichannel platformok állnak rendelkezésre. Amellett, hogy a vásárlók kényelmét szolgálják, akiknek nem kell újra megismételni kérésüket amikor csatornáról csatornára lépnek, az ilyen platformok segítenek az online áruházaknak, hogy gyakrabban érintkezzenek a vásárlókkal és több eladást érjenek el.
Befejezés
Az online áruházak kommunikációs megoldásainak lépést kell tartaniuk a modern fejlesztésekkel, hogy megfeleljenek a vásárlói elvárásoknak és az üzleti igényeknek. Az IP-telefónia összekapcsolásával erős kapcsolatot létesíthet az ügyfelekkel, aktívabb szerepet vállalhat az értékesítésben és megerősítheti a vállalat pozícióját a kevésbé fejlett versenytársakkal szemben.