Vissza a hírekhez
Szabályozás

Chat-bot nyereményjátékokhoz: tapasztalatok egy kereskedelmi platform használatáról

A tartalom iránti érdeklődés fenntartása és a Telegram-csatorna előfizetőinek aktivitásának növelése érdekében általában játékmechanikákat használnak. Kvíz, szavazások, versenyek — mindezek a módszerek pozitív hatással vannak a hűségre és az elkötelezettségre.

Ha a csatorna elég nagy, elég nehéz a résztvevők regisztrálása, a versenyfeltételek betartásának ellenőrzése és az eredmények kézi feldolgozása. Sokkal kényelmesebb speciális botokat használni ezekre a célokra.

Ezt tette ügyfelünk, egy gyűjtemények kereskedelmével és online árverések lebonyolításával foglalkozó platform. Megkerestek minket, hogy tervezzünk egy chatbotot, amely a Telegram-csatornájuk feliratkozói között nyereményjátékot bonyolítana le. Elmondjuk, hogy pontosan hogy is törént ennek beállítása

Az ügyfél jellemzői

Az egyik csatorna a gyűjtemények és régiségek kereskedelmi platformjának népszerűsítésére egy Telegram fórum. Ez egy fórum formájában készült csatorna, „antikvárius”, „numizmatika” és más szűken vett témák alszekciókkal.

Az ügyfél rendszeresen indít reklámkampányokat az új ügyfelek megnyerése érdekében és aktívan fejleszti a csatornát. Az értékesítés fellendítése és az elkötelezettségi arányok javítása érdekében úgy döntöttek, hogy egy nyereményjátékot szerveznek, amelynek keretében az előfizetők promóciós kódot kapnak a weboldalon történő megrendeléshez.

Megoldás keresése

Két chatbot forgatókönyv közül választhattak:

  • Verseny egy poszton belül

A bot figyeli egy adott poszt kommentjeit, és egy promóciós kódot ad mindenkinek, aki kitalálta a kitalált szót és írt a kommentekbe.

  • Verseny tevékenységgel

A bot számolja a feliratkozók aktivitását (kommentek és reakciók), és egy adott napon az aktivitások száma alapján választja ki a nyerteseket. Ezután a nyerteseknek promóciós kódokat tartalmazó üzeneteket küld privát üzenetben.

Mivel az ügyfél célja az volt, hogy minél több új ügyfelet vonzzon az oldalra, úgy döntöttek, hogy egy aktivitással járó versenyt választanak. Ennek alacsonyabb a nevezési küszöbe: bárki megbirkózhat a reakciók vagy hozzászólások hozzáadásával, ellentétben a szókitaláló versennyel. Ráadásul a kommenteket és reakciókat korlátlan számú alkalommal lehet csinálni, ami pozitív hatással van a csatorna teljesítményére.

A KOMPaaS.tech megoldása

A sorsoláshoz készült chatbot a következő listát tartalmazza az egymást követő elemekből:

  • Az első elem a „Start”, ahol a „Verseny létrehozása” gombra kell kattintania
  • Útmutató arra vonatkozóan, hogyan adhatsz hozzá egy botot a Telegram-csatornádhoz, valamint egy chatbotot a reakciók és kommentek nyomon követésére;
  • Az ügyfél Telegram-csatornájára mutató link hozzáadása;
  • A verseny típusának kiválasztása — poszttal vagy tevékenységgel;
  • Adatkérések: a verseny neve, a nyertesnek küldendő szöveg, a nyertesek száma, a verseny időtartama (tevékenység esetén), a posztra mutató link és a nyertes szó (poszt esetén);
  • A versenyben való részvétel feltétele: a bot által küldött nyertes üzenet előfeltétele, hogy az előfizetők kapcsolatba lépjenek a bot-tal. Ehhez értesítenie kell az előfizetőit, hogy a versenyről szóló bejegyzés alatt a „Részvétel” gombra kattintsanak;
  • Útmutatás arra vonatkozóan, hogyan töltsön fel promóciós kódokat Excel formátumban a chatbotba;
  • Versenymenedzsment menü, ahol ki kell választania egy műveletet: „Verseny indítása”, „Új verseny létrehozása”, „Promóciós kódok beszerzése”. Az utolsó parancs lehetővé teszi, hogy ellenőrizze, hogy kap egy Excel dokumentumot a promóciós kódok „kiadott/nem kiadott” állapotával és a kiadott/nem kiadott promóciós kódok teljes számával.

Végrehajtási eredmények

A csatorna közönsége közel 4000 feliratkozó, közülük 527-en vettek részt a versenyen. Mindegyikük kapott egy promóciós kódot, amellyel kedvezményt kaptak a kereskedési platformon történő vásárláskor. 

A résztvevők körülbelül 20%-a használta fel a promóciós kódot egy hónappal a verseny után. Az ügyfél szerint ez a gyűjtők sajátos árukeresletével magyarázható: sokan közülük hajlandóak hónapokat, sőt éveket várni a megfelelő dolog megjelenésére.

Az ügyfél azt tervezi, hogy megismétli a versenyt, de partnercsatornák bevonásával és azzal a feltétellel, hogy a közönségnövekedés felgyorsítása érdekében a versenyben részt vevő összes csatornára fel kell iratkozni.

A nyertesekhez chatbotot is csatlakoztathat — hagyjon egy jelentkezést az oldalon, és egy menedzser felveszi Önnel a kapcsolatot a részletek tisztázása érdekében.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket