Vissza a hírekhez
A siker receptjei

Hogyan sikerült egy szépség szalonnak nagyságrenddel növelni a forgalmát és megakadályozni az ügyfelei elszivárgását?

Ügyfelünk, egy budapesti gyermekfodrász-hálózat, amelynek szolgáltatásai nagyon felkapottak a városban. Képzett mesterfodrászokban és más alkalmazottakban sosem volt hiány, de nem mindig sikerült minden hajvágásra jelentkező ügyfélnek előjegyzést biztosítani: sok vendég hamarabb letette a telefont, nem várva meg mikor szabadul fel a recepciós. Elmeséljük, hogyan kell irányítani egy ilyen hálózatot, amely naponta tízes-húszas, vagy esetleg százas nagyságrendű hívásokat kap, de elég idő jusson az üzletfejlesztésre és a teljes pihenésre.

Mi volt a feladat?

• Több bejövő hívást kell fogadni a bevételek növelés érdekében, annyi vendéget fogadni, hogy a szalonok telítettsége biztosítva legyen
• A vendégeket nem szabad a telefonvonalakon várakoztatni, nehogy a versenytársaknál kössenek ki

A fodrászüzletekbe nem csak telefonon lehetett bejelentkezni, hanem az YCLIENTS online-szolgáltatásának segítségével is. Ennek ellenére az ügyfelek jelentős része továbbra is előnyben részesítette a telefonhívásokat az online-időpontkéréssel szemben. Nőtt az ügyfelek száma és a fodrászüzlet-hálózat egyre nehezebben bírt a bejövő hívásözönnel.

Mindenki számára ismerős helyzet, amikor az üzlet tulajdonosa maga menedzseli a szalont, ő veszi fel a személyzetet, maga szerzi be a felhasznált anyagokat, ő fogadja a telefonhívásokat is. Itt is ez történt, és a recepciós tevékenység időben kiszorította a tulajdonosi stratégiai tennivalóit, nem is beszélve a pihenésről. A legfontosabb azonban az, hogy az ügyfelek alaposan megszívták, mert hosszasan várakoztak a telefonvonalon.

Mit alkalmaztunk?

• KOMPaaS virtuális alközpontot
• Sokcsatornás telefonszámokat
• Automatikus hívást
• Kulcsrakész YCLIENTS integrációt

Az KOMPaaS sokcsatornás Virtuális alközpontjának, valamint az Automatikus hívás bekapcsolásának köszönhetően a fodrászhálózat áteresztő képessége megtöbbszöröződött. Mindenki jól járt: a főnök többet pihenhetett, az üzlet növekedésnek indult, a fodrászmesterek többet kerestek, a vendégek nem néztek más szalonok után.

Hogyan működik?

Automatikus hívás – ez egy nyitott megoldás. A beállítást követően az KOMPaaS szakértői megtanítják, hogyan kell ezzel az eszközzel önállóan bánni, és önök önállóan

• módosíthatják a szcenáriókat;
• megváltoztathatják a szöveget;
• beállíthatják a robot menetrendjét.

Ezek a készségek jól jönnek a budapesti fodrászhálózatnak akkor, mikor méretezni kell az üzletmenetet. De szinte kezdettől fogva az összes bejövő hívást a hangos robot dolgozott fel. Mikor az ügyfél megnevezi a hozzá legközelebb eső szalont, a robot felkapcsolódik a CRM-rendszerbe, ellenőrzi a nyitvatartást, majd javasol egy alkalmas napot és időpontot a vendég számára.

Sok fenntartás fogalmazódott meg a nehezen kimondható helynevekkel kapcsolatban, pl. Felső Karakószörcsögi. A robot mégis megoldotta a problémát.

Sikerült a vállalkozásnál tartani a vendégeket, már nem kell hosszasan várni, hogy a recepciós felvegye a telefont. A szalonba pedig bármikor be lehet jelentkezni, az emberek munkaidőben általában jobban leterheltek.

A hangos robot nem lesz beteg, mindig jó kedve van és nincs szüksége pihenésre. Ami a legfontosabb, egyidőben korlátlan számú hívás feldolgozására képes.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket