Vissza a hírekhez
A siker receptjei

Hogyan lehet több ügyfélre szert tenni egy web szeminárium után? Az értékesítési csatorna bővítése az online tanuláshoz

Az ingyenes web szemináriumok fontos részét képezik az online tanfolyamok értékesítési csatornájának. Segítenek a figyelem felkeltésében, hűségépítésben, és ügyfeleink szerint közel felére csökkenthetik az ügyleti ciklust. Azonban nem minden web szeminárium látogatója lesz ügyfél. Egyik ügyfelünk konverziós rátája mindössze 10% volt, a helyzeten a marketingeszközök és a call centeres munka sem tudott változtatni.

Ügyfél jellemzői

Ügyfelünk értékesítés fejlesztési és vállalkozásalapítási tanfolyamokat kínál felhasználóinak. Az értékesítési ciklus több pontot tartalmaz, amelyek közül a legfontosabb az ingyenes web szeminárium. Sok hasznos információt tartalmaz, és sok felhasználó látogatja.

Azonban 10 résztvevő közül csak 1 fejezi be a tanfolyamra való előfizetést. A cég vezetése azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a konverziós arányt a meglévőnek legalább kétszeresére, lehetőleg háromszorosára növelje.

Megoldás keresése

A cég által használt első lehetőség volt a leg költséghatékonyabb. A web szeminárium résztvevői e-mailben kaptak emlékeztetőt a tanfolyamról, kedvezményről, valamint a következő ingyenes óráról.

A levelezőlista létrehozása, összehangolása és elindítása nem több mint két órát vett igénybe, és szinte semmilyen költséget nem igényelt. A hatékonyság azonban nem volt túl magas: a felhasználók az esetek legfeljebb 0,5%-ában regisztráltak a tanfolyamra. Az e-mailek legtöbbször olvasatlanul maradtak.

A második lehetőség, amelyet a cég marketingesei az első mellet szintén alkalmaztak, az volt a legmegbízhatóbb és az is vált be.

A cég megbízott egy kihelyezett call centert. A szakemberek felhívták a web szeminárium felhasználóit, és tisztázták velük a vásárlás elutasításának okait, és a kifogásokkal dolgoztak. Ez segített 25%-al növelni és átalakítani , de az eszköznek megvoltak a maga hátrányai. Mivel a szakemberek minden felhasználóval külön-külön dolgoztak, a hívás folyamata lassú volt, és minden ügyféllel folytatott beszélgetés költsége indokolatlanul magas lett. Ezt az eszközt el kellett hagyni.

Harmadik lehetőség – egy párosítás

Felajánlottuk a cégnek az Automatikus hívás funkció csatlakoztatását. A cég szakembere közvetlenül a web szeminárium után feltöltötte a résztvevők elérhetőségeit egy külön adatbázisba, és ehhez csatlakoztatta az automatikus hívást. Minden felhasználót a robot felhívott, és megkérdezte őket az eseményekkel kapcsolatos benyomásaikról, felajánlotta, hogy előfizethetnek  a tanfolyamra és egy exkluzív kedvezményt is ajánlott mellé. Ha egy web szeminárium résztvevője érdeklődést mutatott az ajánlat iránt, akkor a robot átkapcsolta a hívást egy szakemberre.

Így sikerült többszörösen felgyorsítani a névjegyekkel folytatott munkát és csökkenteni a hívások költségeit: az összes nehéz, sablonos munkát az Automatikus hívás hangrobotja vette át.

Eredmény

  1. A hangrobot által gyűjtött visszajelzések elemzése után, az ügyfél úgy döntött, hogy megváltoztatja az irányt — ez lehetővé tette számára, hogy 23%-kal növelje a fizetett vásárlásokra való átállást.
  2. Az új ügyfelek szerzése ötszörösére csökkent a call center használatához képest
Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket