Hogyan lehet több ügyfélre szert tenni egy web szeminárium után? Az értékesítési csatorna bővítése az online tanuláshoz
Az ingyenes web szemináriumok fontos részét képezik az online tanfolyamok értékesítési csatornájának. Segítenek a figyelem felkeltésében, hűségépítésben, és ügyfeleink szerint közel felére csökkenthetik az ügyleti ciklust. Azonban nem minden web szeminárium látogatója lesz ügyfél. Egyik ügyfelünk konverziós rátája mindössze 10% volt, a helyzeten a marketingeszközök és a call centeres munka sem tudott változtatni.
Ügyfél jellemzői
Ügyfelünk értékesítés fejlesztési és vállalkozásalapítási tanfolyamokat kínál felhasználóinak. Az értékesítési ciklus több pontot tartalmaz, amelyek közül a legfontosabb az ingyenes web szeminárium. Sok hasznos információt tartalmaz, és sok felhasználó látogatja.
Azonban 10 résztvevő közül csak 1 fejezi be a tanfolyamra való előfizetést. A cég vezetése azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a konverziós arányt a meglévőnek legalább kétszeresére, lehetőleg háromszorosára növelje.
Megoldás keresése
A cég által használt első lehetőség volt a leg költséghatékonyabb. A web szeminárium résztvevői e-mailben kaptak emlékeztetőt a tanfolyamról, kedvezményről, valamint a következő ingyenes óráról.
A levelezőlista létrehozása, összehangolása és elindítása nem több mint két órát vett igénybe, és szinte semmilyen költséget nem igényelt. A hatékonyság azonban nem volt túl magas: a felhasználók az esetek legfeljebb 0,5%-ában regisztráltak a tanfolyamra. Az e-mailek legtöbbször olvasatlanul maradtak.
A második lehetőség, amelyet a cég marketingesei az első mellet szintén alkalmaztak, az volt a legmegbízhatóbb és az is vált be.
A cég megbízott egy kihelyezett call centert. A szakemberek felhívták a web szeminárium felhasználóit, és tisztázták velük a vásárlás elutasításának okait, és a kifogásokkal dolgoztak. Ez segített 25%-al növelni és átalakítani , de az eszköznek megvoltak a maga hátrányai. Mivel a szakemberek minden felhasználóval külön-külön dolgoztak, a hívás folyamata lassú volt, és minden ügyféllel folytatott beszélgetés költsége indokolatlanul magas lett. Ezt az eszközt el kellett hagyni.
Harmadik lehetőség – egy párosítás
Felajánlottuk a cégnek az Automatikus hívás funkció csatlakoztatását. A cég szakembere közvetlenül a web szeminárium után feltöltötte a résztvevők elérhetőségeit egy külön adatbázisba, és ehhez csatlakoztatta az automatikus hívást. Minden felhasználót a robot felhívott, és megkérdezte őket az eseményekkel kapcsolatos benyomásaikról, felajánlotta, hogy előfizethetnek a tanfolyamra és egy exkluzív kedvezményt is ajánlott mellé. Ha egy web szeminárium résztvevője érdeklődést mutatott az ajánlat iránt, akkor a robot átkapcsolta a hívást egy szakemberre.
Így sikerült többszörösen felgyorsítani a névjegyekkel folytatott munkát és csökkenteni a hívások költségeit: az összes nehéz, sablonos munkát az Automatikus hívás hangrobotja vette át.
Eredmény
- A hangrobot által gyűjtött visszajelzések elemzése után, az ügyfél úgy döntött, hogy megváltoztatja az irányt – ez lehetővé tette számára, hogy 23%-kal növelje a fizetett vásárlásokra való átállást.
- Az új ügyfelek szerzése ötszörösére csökkent a call center használatához képest