Vissza a hírekhez
Lifehack

Hogyan jelenhetünk meg hely-specifikusan ügyfeleink számára az egyes régiókban a Virtuális alközpont Földrajzi útvonalválasztás funkciójának segítségével?  

Bármelyik értékesítési csapat, amely a kimenő hívásokat generál, állandóan ugyanazzal a problémával szembesül: hogyan veheti rá az ügyfelet, hogy vegye fel a telefont?

A statisztikák szerint a kezdeményezett hívások kevesebb mint feléből lesz a végén  beszélgetés. Természetesen a nem fogadott hívások okai különbözőek lehetnek, de az egyik leggyakoribb az, hogy ismeretlen számról érkezik a hívás.

Könnyen feltételezhető, hogy ha egy ismeretlen vezetékes számról hív valamilyen mobiltelefonszámot, akkor megnő annak a valószínűsége, hogy az illető nem veszi fel, mert a telefonszám nem csak ismeretlen számára, hanem teljesen idegen is.

Ahhoz, hogy Ön minden megyében elérhető legyen ügyfelei számára, feltaláltuk a Virtuális alközpont  Földrajzi útvonalválasztás lehetőséget.

Elmondjuk, mi ez a lehetőség, és esetünkben hogyan segített ez a funkció bekapcsolása egy számviteli szolgáltatásokat nyújtó cégnek több új ügyfelet elérni.

KOMPasS ügyfél sajátosságai

Egy olyan cég keresett meg minket, amely kisvállalkozásoknak nyújt on-line könyvelési szolgáltatásokat . Az értékesítési részlegnek a központja Budapesten van, de az ügyfeleket az ország egész területén kiszolgálják.

Az értékesítési osztály eleinte egyetlen, budapesti előhívóval ellátott többcsatornás telefonszámról hívta a potenciális ügyfeleket, de az átlagos válaszadási arány alacsony volt, még azok a cégek is, akiket esetlegesen sikerült elérni, gyakran  negatívan reagáltak egy fővárosi könyvelési cég által kínált on-line szolgáltatásokra. 

Megoldás keresése

A leggyakoribb vásárlói kifogások tanulmányozása során az értékesítési osztály vezetése arra a következtetésre jutott, hogy sok ügyfelet nem a könyvelés kiszervezésének gondolata riaszt el, hanem az a tény, hogy nem egy helyi cég képviselői hívják őket.

Nem tartották jó megoldásnak, hogy országszerte új irodákat  nyissanak, és a cég vezetése nem hagyta jóvá a 06 80-as ingyenesen hívható zöld számot sem. A legkézenfekvőbb megoldást az jelentette volna, ha minden megyéből előfizettek volna egy helyi városi telefonszámra. Ezek után felmerült a kérdés: hogyan válassza ki az operátor minden ügyfél számára a megfelelő telefonszámot? Túl sokáig tartana manuálisan kiválasztani, illetve a kimenő hívások számára létrehozott adatbázisban nem mindig van feltüntetve, hogy az adott telefonszám melyik megyéhez tartozik.

A  lehetőségek tanulmányozása után a vállalat megkereste a KOMPaaS-t azzal, hogy kombinálja a magyarországi földrajzi számkészletét a Földrajzi útvonalválasztás szolgáltatással, amely a kimenő hívásnál kiválasztja azt a számot, amelyik földrajzilag a legközelebb esik a hívott félhez

Eredmények

Az értékesítési osztály vezetője szerint az első havi közös munka után 15 %-al növekedett a válaszadási arány, valamint szélesíteni lehetett  az értékesitési tölcsért, ezáltal a sikeres tranzakciók számát.

A hivásokat kezdeményező operátorok szerint az ügyfelek sokkal pozitívabban kezdtek reagálni a hideg hívásokra. Ezek a beszélgetések kellemesebb hangvételben zajlottak le és a javasolt szolgáltatással kapcsolatos kifogások száma is jelentősen csökkent.

A cég vezetése szerint «sikerült minden megyében elérhetővé válni», ugyanakkor a hívások költségei sem lettek magasabbak. 

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket