Vissza a hírekhez
Lifehack

Európai utazás az KOMPaaS segítségével

Az utóbbi időben a külföldi utazás nem volt egyszerű, és itt-ott koronavírus-korlátozások leselkedtek ránk… De vannak más korlátozások is, amelyek korábban is voltak, mint például a nemzetközi roaming, amelyet nagy valószínűséggel korlátoz a távközlési szolgáltatója, aki a szokásos kommunikációt felfújt árakon kínálja, vagy nagyon drága internet- vagy perccsomagokat ajánl vásárolni… Néha elgondolkozol azon, hogy miért olyan drága, elvégre ez ugyanaz az internet ! Esetenként helyi SIM kártyát kell venni, helyi tarifákat kell megismerni, de ezeknek is megvannak a sajátosságai. Ha több országon keresztül tervezel utazni, akkor érdemes lehet minden országban helyi SIM kártyát venni? Hogyan lehet feltölteni egyenlegét, ha hirtelen elfogy a pénz? És mindezzel később mit lehet kezdeni, mert a kifizetett csomagok és az egyenlegek nagy valószínűséggel elvesznek a következő utazás előtt..

Elég sokat és gyakran utazom kerékpárral, így ezek a kérdések, így vagy úgy, nagyon zavartak, mert a szeretteimmel való kapcsolattartás természetes vágya mellett utazás közben az ember szeretne hozzáférni térképekhez, időjárás-előrejelzésekhez, A helyi oldalak böngészése és az útvonal megtervezése már megoldott. A jelenlegi korlátozások és folyamatosan változó szabályok idején ez különösen igaz.

Idén kipróbáltam az KOMPaaS alternatív távközlési szolgáltató SIM-kártyáját, és ez lett belőle.

Miután előzetesen megismerkedtem a tervezett utazási országok tarifáival, Magyarországra érkezéskor a SIM-menüben az S2 profilt és a Telenor szolgáltatót választottam. Elég korán vérkeztem Budapestre, azonnal be akartam költöni a szálláshelyemre, mielőbb átesni a kötelező formaságokon, és elindulni a város felfedezésére. Előre megbizonyosodtam arról, hogy van egy offline térkép a telefonomban, aminek segítségével felépítettem az útvonalat és eljutottam a leendő éjszakám helyszínére. Történt azonban, zárt ajtóra találtam, és nem értettem, hogyan juthatok be. Itt jól jött az internet, aminek segítségével felvettem a kapcsolatot a hostesssel és minden részletet megtudtam…mint kiderült tényleg túl korán érkeztem..

Kicsit később bejelentkeztem, leraktam a cuccaimat, és nem vesztegetve az időt, sétálni indultam, nem törődve azzal, hogy eltévedek, mert filléres áron a zsebemben volt az internet. A város körüli séta lehetővé tette, hogy újra átéljem azt a rég elfeledett örömérzetet, amely az új ország látnivalói és érdekességei jelentenek.
Több napos magyarországi tartózkodás keretében a főváros mellett meglátogattam a híres Balatont, a Hévízi termáltavat és környékét. Vonattal jutottam el a Balatonra, amelyre a jegyet mobilinterneten vettem.

Útvonalamon a következő állomás Ausztria volt, ahol érkezéskor a SIM-profil S2-n maradtam, mert ott volt a legkedvezőbb tarifa.
Elég későn érkeztem Ausztriába, éjszaka kb 40 km-t kellett autóznom egyedül. Érkezésemkor már besötétedett, és ismét zárt ajtókra találtam, ezúttal egy sorompó keresztezte az utamat. És megint az internet mentett meg, muszáj volt pár hívást elintéznem…

Másnap egyedül folytattam a barangolást, a helyi szépséget szemlélve. Ahogy az várható volt, az internet elérhetősége segített a terepen való eligazodásban, valamint a megfelelő objektumok (üzletek, kempingek, strandok) megtalálásában.

Néhány nappal később még mindig koronavírus-korlátozásokba ütköztem egy másik országban. Sajnos nem volt időm előre tájékozódni róluk, mivel úgy döntöttem, hogy egészen spontán (éjszaka) utazok el oda. Ez az ország Németország volt, és azonnal el kellett hagynom, amint beléptem. Így hát visszatértem Ausztriába, és ott töltöttem még néhány napot. Az internetre ismét nagy szükség volt, hiszen szó szerint útközben kellett szállást keresnem, nem felejtve el tanulmányozni a következő napok időjárás-előrejelzését. Az egyik napon még az éjszakát is «vadkempingezve” kellett töltenem a mezőn, mivel az összes helyi kemping tele volt… az igazat megvallva nem nagyon voltam elkeseredve, mert a természet bőven kárpótolt.

Aztán elmentem Olaszországba, és ott is vártak — számomra már ismerős kalandok és teljesen ismeretlen emberek. Az elsővel szembesülve a másodikat értesítenem kellett késésemről. A kalandok abból fakadtak, hogy a bicikliút, amelyen este a sötétben mentem, le volt zárva, keresnem kellett alternatív útvonalat. Eltartott egy bizonyos ideig, és hogy ne kerüljek újra egy zárt ajtó elé, felvettem a kapcsolatot a kempinggel, és értesítettem a késésemről. Minden gördülékenyen ment, később megérkeztem és sikeresen elhelyezkedtem. Másnap délelőtt pedig személyesen beszéltem az adminisztrátorral, aki az e-mail válaszokat küldte, mint kiderült, késő estig várt rám, aggódva, hogyan fogok odaérni.
Pár nap múlva ismét spontán döntés született – át kell ugrani pár napra Velencébe… A gyors szállodakeresés azt mutatta, hogy csak nagyon drágák maradtak, de szinte azonnal megszületett a döntés — Velence közelében van Lido szigete, ahol egy nagyon jó kemping található nagyon kedvező árakkal. Úgy döntöttem, hogy ott szállok meg. Autókomppal kellett átkelnem, mivel a közönséges hajók nem vesznek fel biciklit, amire a kemping tulajdonosa figyelmeztetett.

Egy hét olaszországi pihenés után úgy döntöttem, hogy a régi emlékekek mentén Horvátországba utazom, ahol a nyaralásom véget ért.
Mind a négy országban (Németország nem számít) stabil és olcsó internet-hozzáféréssel rendelkeztem, ami kisegített a nehéz időkben.

Általánosságban elmondható, hogy egy 3 hetes nyaraláshoz a kommunikációs költségeim körülbelül 2620 HUF tettek ki! Hasonlítsa össze ezt a számot a szolgáltatója roamingdíjaival, valószínűleg ezért a pénzért felajánlja… körülbelül 2 nap kvázi korlátlan internetet, vagy 1 GB-os csomagot egy hétre.

Ami a legtöbb hasznot hozza az az, hogy gondolkodj és dönts, végül pedig külön szeretném felsorolni az KOMPaaS roaming előnyeit:

+ az internet alacsony költsége Európában pl 0.5 HUF/ MB Magyarországon
+ egyértelmű tarifák, 100 kb forgalmi tarifák
+ roaming hívások szintén nem túl drágák, de még olcsóbbá is tehetők *
+ nem kell vásároljon drága csomagokat korlátozott időtartamú akciókkal
+ nem kell további csatlakoztatnia. szolgáltatásokat és kövesd őket
+ mindezt hókuszpókusz nélkül a helyi SIM-kártyákkal éred el, az orosz számod nálad marad
+ és igen, nem kell értelmezhetetlen alkalmazásokat telepíteni, hogy mindez működjön *, de ha szeretné, telepítheti a szolgáltató alkalmazását.

Külön bónusz is van, amit érdemes megjegyezni: az KOMPaaS lehetőséget biztosít az interneten keresztüli hívások kezdeményezésére és fogadására a SIP protokoll használatával.

Úgy tűnik, hogy ezzel most senkit nem fog meglepni, szinte minden szolgáltató képes hangot továbbítani, és ezért nem kérnek külön díjat.
De mi van akkor, ha a beszélgetőpartnere most nincs online, vagy egyáltalán nem használ messengereket!?
Általában ilyen esetekben roamingdíjas hívások szükségesek; Mint fentebb említettük, az KOMPaaSnak vannak olcsók, de ezek is lecsökkenthetők az otthoni tarifa szintjére, ha az interneten keresztül keresztül hív. * Ehhez továbbra is telepítenie és konfigurálnia kell az alkalmazást (bármilyen SIP kliens), ha a telefonján nincs ilyen, és íme, barangolásról hívhat otthoni tarifán.