Vissza a hírekhez
Szabályozás

Mi az a VoIP telefónia?

Közel 30 év telt el az első megfizethető VoIP telefon megjelenése óta, de a legújabb technológiák bevezetésének köszönhetően még mindig az internetes telefonálás a kommunikációszervezés legfejlettebb módja — különösen az üzleti életben. Pontosan mi teszi a VoIP-telefonálást ilyen hatékony eszközzé?

Cikkünkben erre a kérdésre válaszolunk, és azt is megnézzük, hogyan működik az efajta kommunikáció, miben tér el a többi módszertől, és milyen üzleti előnyök várhatók a VoIP telefonálás használatától.

VoIP — mi ez és hogyan működik?

A VoIP (Voice over Internet Protocol) egy kommunikációs technológia, amely lehetővé teszi, hogy vezetékes vagy rádiós összeköttetés helyett szélessávú internetkapcsolaton keresztül telefonáljon.

A VoIP technológia a hangot digitális adatcsomagokká alakítja és az interneten keresztül továbbítja, a szolgáltató pedig kapcsolatot létesít az előfizetők között.

Íme egy gyors áttekintés a VoIP működéséről:

  1. A hang átalakítása

Amikor VoIP-telefonon vagy softphone-on – egy hívások kezdeményezésére szolgáló számítógépes programon – beszél, hangja hanghullámait analóg-digitális átalakítás révén digitális jelekké alakítja.

  1. Digitális adatcsomagok

A digitális jeleket ezután kis csomagokra bontják, ugyanúgy, ahogyan a nagy fájlokat darabokra osztották, mielőtt elküldték volna az interneten. Ezek az adatcsomagok olyan címkéket tartalmaznak, mint például, hogy ki hív és kinek szól a hívás.

  1. Utazás az interneten keresztül

Az adatcsomagok ezután az Ön internetkapcsolatának hullámain keresztül közvetlenül a VoIP-szolgáltató szervereire jutnak.

  1. Útválasztás és kodekek

A VoIP-szolgáltató kapcsolótáblaként működik, kitalálja, hova küldje a hívást a címzett számáról. Ezen a ponton a kodekeknek nevezett speciális szoftverek tömöríthetik az adatokat, hogy beleférjenek a sávszélességbe, és kiváló hívásminőséget biztosítsanak.

  1. Visszaállítás hangra

A hívott fél végén, legyen az másik VoIP-eszköz, vezetékes vagy mobiltelefon, az adatcsomagokat összegyűjtik és digitális-analóg konverzióval analóg jellé alakítják.

  1. Telefonbeszélgetés 

Végül a hívó fél meghallja az Ön hangját telefonon, hangszórón vagy headseten keresztül – és íme! — VoIP-kapcsolaton keresztül beszélget.

Vegye figyelembe, hogy a használat megkezdéséhez csak egy stabil internetkapcsolatra, egy IP telefonra vagy egy híváskezdeményező programra van szüksége, ha pedig analóg berendezést, telefont és alközpontot használ a cég, akkor VoIP adapterekre vagy gateway-re lesz szükség.

Miért jobb a VoIP telefonálás, mint a mobil és vezetékes kommunikáció?

Tekintsük az internetes telefonálás és más típusú kommunikáció előnyeit, majd hasonlítsuk össze őket egymással.

A VoIP telefonálás előnyei a következők:

  • Rugalmasság és hordozhatóság

Ezzel a technológiával a világ bármely pontjáról hívhat, ahol van internet. A felhasználók okostelefonok, számítógépek vagy speciális VoIP telefonok segítségével kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat.

  • Gazdaságosság

A VoIP telefonálás lényegesen olcsóbb, mint a hagyományos telefonszolgáltatás. Ez a különbség különösen a távolsági és nemzetközi hívások költségeiben szembetűnő.

  • Funkcionalitás

A VoIP szolgáltatások általában sokféle funkcióval rendelkeznek, például automatikus hívás nem fogadott hívások esetén vagy robotmenük a bejövő hívásokhoz. Ezek a funkciók növelik a termelékenységet, lehetővé teszik a hatékony együttműködést és javítják az ügyfelek élményét.

A fő hátrány a kommunikáció internetkapcsolattól való függése.

A mobilkommunikáció előnyei közé tartozik:

  • Mindenütt jelenlévő lefedettség

A mobilhálózatok a legtöbb régióban széles lefedettséget biztosítanak, így alkalmassá teszik őket a megbízható csatlakozásra, bárhol is legyen.

  • Mobilitás és kényelem

A mobilhálózatok páratlan mobilitást kínálnak, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kapcsolatban maradjanak, miközben a szolgáltatójuk lefedettségi területén mozognak.

  • Csatlakozás minősége

A mobilhálózatok általában jó hívásminőséget kínálnak, feltéve, hogy a szolgáltatási területen belül tartózkodik.

A fő hátrány a drága nemzetközi hívások.

Ami a vezetékes kommunikáció előnyei az alábbiak:

  • Megbízhatóság

A vezetékes telefonok megbízhatóságukról ismertek, mivel nem érzékenyek az internet-kimaradásokra vagy a mobilhálózat torlódására.

  • Hangminőség

A vezetékes telefonok általában kiváló hívásminőséget kínálnak tiszta hanggal. Kevésbé hajlamosak az interferenciára és a torzításra, mint más kommunikációs módszerek.

Valószínűleg itt érnek véget a vezetékes kommunikáció előnyei, térjünk át a hátrányokra — korlátozott mobilitás, drága és bonyolult berendezések telepítése lefektetett telefonvonal hiányában és nagyon magas telefonálási költségek.

Amint látjuk, minden kommunikációs típusnak megvannak a maga előnyei, de a hívások költségét és a kommunikációs funkcionalitást tekintve a VoIP telefonálás magabiztosan vezet.

A VoIP-telefonálás előnyei az üzleti életben

A modern vállalatok egyre inkább előnyben részesítik az internetes telefonálást, hiszen mind rövid távon, mind a távoli jövőben a VoIP kommunikáció az, amelyik a legnagyobb hatással van az üzleti folyamatokra.

Íme a VoIP-re váltás főbb előnyei:

  1. Költségmegtakarítás

A telefonhívások költsége a hagyományos kommunikációs típusokhoz képest közel felére csökkenthető, a munkaszervezetben alkalmazott hívásirányoktól függően.

  1. Rugalmasság

A vállalkozások a felhőben tárolhatják telefonrendszerüket, és többé nincs szükségük terjedelmes hardverre. Ez lehetővé teszi térben megosztott csapatok létrehozását és hívások kezelését bárhonnan, ahol van internetkapcsolat.

  1. Speciális funkciók

Az internetes telefonálás magában foglalja a szabványos irodai alközpont összes funkcióját: a híváskezelést, valamint az automatikus számcserét, az IVR-t beszédgeneráló és -felismerő funkciókkal, a hívásrögzítést és szöveges átírást, a videohívásokat és még sok mást.

  1. Méretre szabás

A felhőalapú telefonrendszerek vállalkozása növekedésével könnyen méretre szabhatók. Új számok csatlakoztatásához nem kell telefonvonalat húzni, a meglévő számok csatornakapacitása pedig igény szerint egyszerűen módosítható.

  1. Részletes analitika

A CRM-rendszerekkel való integrációnak, a híváskövetési és beszédelemzési lehetőségeknek köszönhetően az internetes telefonálást használók nemcsak a call center hatékonyságára vonatkozó adatokat gyűjthetik és elemezhetik, hanem az egyes vásárlók ügyfélútjáról is adatokat dolgozhatnak fel. 

Következtetés

A VoIP-telefónia az üzletfejlesztés hatékony eszköze, amely sok tekintetben jelentősen felülmúlja a többi kommunikációs típust.

Könnyű telepítés és használat, olcsó hívások, új irodák és távoli alkalmazottak kommunikációjának gyorsasága, lehetőség a telefonálás legújabb vívmányainak kipróbálására a berendezésekbe történő tőkebefektetés nélkül – mindezek a tényezők hozzájárulnak a VoIP telefonálás népszerűségének növekedéséhez, a vállalkozás méretétől és profiljától függetlenül.  

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket