Vissza a hírekhez
Szabályozás

Chatbot az autósiskolai hálózat számára: az elköteleződéstől a képzésig

Független szakértők szerint Magyarországon a vezetői engedély megszerzésének átlagéletkora 25 év. Ez azt jelenti, hogy az autósiskolák célközönsége ahhoz a generációhoz tartozik, amelyik a szöveges kommunikációt előnyben részesíti a telefonálással szemben, mint például a hűséges chatbotok használatát.

Az autósiskolák számára egy megfelelően konfigurált chatbot többfunkciós asszisztenssé válhat, amely egyszerre vesz részt az ügyfelek vonzásában, az ügyfelek kiszolgálásában és még a jövőbeli járművezetők képzésében is segíthet.

Elmondjuk, hogyan állítottunk be kezdetben egy autósiskolákból álló hálózat számára egy leadgeneráló botot, milyen eredményeket értünk el, és hogyan bővítettük tovább a funkcióit.

A KOMPaaS.tech ügyfeleinek jelemzői

Megkeresett minket egy budapesti autósiskola-lánc. 

Nem is olyan régen az ügyfél úgy döntött, hogy célzott hirdetést indít az Instagramon. Miután megvizsgálták a célközönség preferenciáit a kommunikációs csatornákkal kapcsolatban, úgy döntöttek, hogy chatbot formájában indítanak forgalmat az Instagramon.

Megoldás keresése

A következő szekvencia került beépítésre a chatbotba:

  • Üdvözlés
  • Ajánlat az autósiskolai képzésre vonatkozó kedvezményre, amelynek összege a kvíz sikeres teljesítésének sikerességétől függ.
  • Az elérhetőségi adatok összegyűjtése
  • A közlekedési szabályok ismeretére vonatkozó 10 kérdésből álló kérdéslánc 4 válaszváltozattal, amelyek közül egy vagy több helyes.
  • Egy véletlenszerűen generált kód kiadása, amely kedvezményre jogosítja Önt.

Amint a reklámkampány elkezdett új ügyfeleket hozni, mind az értékesítési vezetők, mind a folyószámla-osztály munkaterhelése megnőtt.

A vezetőkhöz intézett kérdések többsége azonos típusú volt, ezért az ügyfél úgy döntött, hogy az autósiskola Instagram-közösségében teszteli a további szolgáltatás automatizálását.

Ebből a célból két további nagy chatbot-szekciót hoztak létre: válaszok a gyakran ismételt kérdésekre és egy, az autósiskolásoknak szóló rész.

A gyakran ismételt kérdések között az oktatás megkezdéséhez szükséges dokumentumokról, a képzési programokról, a képzési formákról és időtartamról, a gyakorlati órákról (vezetés) és a vezetővel való kapcsolatfelvétel gombokkal történő alfejezetekkel egészítettük ki.

A tanulói szekcióban az online foglalási szolgáltatással való integráció révén megvalósítottuk a gyakorlati órák foglalásának kezelését. A fiók és az oktató kiválasztása után a tanulók beütemezhetik, átütemezhetik és lemondhatják a vezetési órákat.

Eredmények

Az ügyfél visszajelzései szerint a kvíz konverziós aránya a reklámkampány első hónapjában 25% volt, és több száz képzési szerződést hozott.

A tanulók beáramlása ellenére az autósiskola vezetői úgy becsülik, hogy a munkaterhelés lehetősen megcsökkent, mivel az Instagram chatboton keresztül öniratkozással jelentkeztek a vezetésre, és csökkent a tipikus kérdésekkel kapcsolatos kommunikációra fordított idő.

A közeljövőben tervezik, hogy egy ugyanilyen funkcióval rendelkező chatbotot — gyakran ismételt kérdések és az oktatóval tartott órákra való jelentkezés információinak biztosításával — adnak hozzá a vállalat weboldalához.

A képzési anyagokat tartalmazó rész hozzáadásának és a chatbot mesterséges intelligenciával való integrálásának lehetőségét jelenleg dolgozzák ki. Ezt követően a chatbot a tudásbázisra támaszkodva képes lesz a gyakran ismételt kérdésekre, valamint a vizsga elméleti és gyakorlati részeire vonatkozó szabad kérdések megválaszolására a KRESZ-re vonatkozó részekre hivatkozva.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket