API az üzlet automatizálásának szolgálatában: Hogyan tudjuk elérni azt, hogy minden szolgáltatásunk egy irányba húzzon?
Szeretnénk elérni azt, hogy a különböző szolgáltatások és applikációk megkedveljék egymást? Elmeséljük, hogyan lehet őket egy rendszerbe szervezni és egyben üzleti folyamatainkat automatizálni.
Örvendek, én vagy az API
Az üzlet sikere nagyban függ az automatizáltság fokától. Az automatizálás révén felügyelni tudjuk az üzleti folyamatokat, teljes és valós statisztikákat kapunk, valamint elemzéseket tudunk végezni a hatékonyság növelése érdekében.
Legnépszerűbbé azok a CRM-rendszerek lettek, amelyek szabványosítani és automatizálni tudták az ügyfélkapcsolatokat. Ezen felül több szolgáltatást veszünk igénybe, a messengertől kezdve egészen a kontextus-analitikai rendszerekig, célirányos reklámokig, valamint a könyvelésig stb. Ezek egy rendszerbe történő integrálása nélkül nem beszélhetünk a folyamatok hatékony és kompakt mivoltáról, mert az integráció hiányában az egyes platformok között az adatokat maguknak a munkatársainknak kell átvinni.
E célkitűzés elérése érdekében az API (Application Programming Interface) jön a segítségünkre, amely alkalmazásainkat úgy programozza, hogy a szolgáltatások együtt tudjanak működni, valamint az adatcseréhez szükséges hozzáféréseket is biztosítja.
Tehát az a feladatunk, hogy az egyes elemekből egy olyan egységes rendszert képezzünk, amelyben a szolgáltatások együttműködnek egymással. Milyen változatok lehetségesek?
Az integrációhoz szükséges CRM rendszerek kiválasztása
Több népszerű CRM-megoldás esetében vannak kész integrációs listák. Ezeket általában, mint „ajánlott” rendszereket sorolják fel, de a gyakorlatban a CRM csak a legelterjedtebb alkalmazásokhoz való kapcsolódást írja elő. Ez a megközelítés annál is inkább jogos, mert egy vállalkozásnak nem áll érdekében kevés számú felhasználót tömörítő szolgáltatással integrálódni.
Ebben az esetben olyan CRM-rendszert kell választani, amely – figyelembe véve a különböző alkalmazásokkal történő integrációt – Önöknek a legmegfelelőbb. De mi van akkor, ha a rendszer minden kritériumnak megfelel, de az integrációs csomag nem ?
Szükséges kapcsolódások fejlesztése
Ebben a helyzetben lehetőség van a szükséges szolgáltatásokkal rendelkező API-integráció fejlesztésének megrendelésére. Habár egy hasonló más rendszer több ezer dollárba is kerülhet. Ha Önök nem 100 %-ban biztosak abban , hogy az alkalmazás hosszútávon használva lesz, ezek a költségek soha nem térülnek meg – a szolgáltatás lecserélése után a rendszert újra integrálni kell az új elemmel.
Kész megoldások használata
Napjainkban vannak olyan vállalkozások, amelyek nagyszámú integrált szolgáltatásokkal rendelkező kész megoldások szállítására szakosodtak. Az online-kapcsoló 100 féle alkalmazás-integráció közül nyújt választást. Egy ilyen aggregátor képes hozzákapcsolni az Ön rendszerét, vagy egy virtuális alközpontot, CRM-megoldást egy sor hozzáférhető szolgáltatáshoz, vagy már kész kapcsolókat ajánl fel.
Ezen felül a szolgáltatás bizonyos műveleti sorrendet is elő tud írni az alkalmazások között. Például, a reklámosztálytól kapott lead-eket átadja a CRM-rendszernek, vagy az ügyfél elérhetőségi adatait valamilyen messengeren eljuttatja a munkatársnak. Az ügyfélkapcsolati folyamatok automatizálása mellett a kapcsolónak delegálhatja annak az ellenőrzését is, hogy a különböző rendszerekben mekkora a számlamaradvány, és a kritikus minimális szint elérése esetén értesítést küld annak feltöltése érdekében.
A fentiekben felsoroltak csak a jéghegy csúcsa, Önök részére hozzáférhető 1000-féle feladat. És mindehhez nem kell egyetlen programozó és fejlesztő sem – az integráció a rugalmas felhasználói interfészen keresztül valósul meg. Az online-kapcsoló alkalmazása esetén , a CRM-rendszer vagy a virtuális alközpont kiválasztásakor a készen átvehető integrációk ne korlátozzák be a választásunkat. Legyen optimális a választása, és ne törődjön a szolgáltatások együttműködésének gondjával.