Telefonálás induló vállalkozásoknak: hogyan lehet gyorsan beindítani a kimenő hívásos értékesítést?
A franchise, mint vállalatfejlesztési modell, nagyon eltérhet az alaptevékenység megszervezésétől. Gyakran ez egy meglévő vállalkozáson belüli start-up. Néha a franchise elindítása számos belső folyamat átstrukturálását és eszközök cseréjét igényli.
Ez történt ügyfelünkkel — a fővárosban és környékén működő kávézó-lánccal. Kezdetben a vállalati kommunikáció céljaira és a B2C ügyfelekkel folytatott nem túl gyakori kapcsolattartáshoz mobiltelefonszámokat, e-maileket és számos tematikus chat-et használtak az üzenetküldő rendszerekben.. A beszállítókkal és más, a működést szolgáló szervezetekkel fennálló kapcsolatokat az EDI rendszerben és a szokásos Excel táblákban rögzítettük. .
A B2B piacra lépéssel a cég franchise értékesítési osztályt szervezett és CRM rendszert vezetett be. Ezt követően jött a felismerés, hogy ideje korszerűsíteni a telefonálást: az ügyfél rendszerbe történő manuális adatbevitel során a menedzserek ne veszítsék el a hívásokat, és ellenőrizni tudják a beszélgetéseket.
Ügyfél megkeresése és megoldása
A telefonálás alapvető követelményei a következők voltak:
- Hívásrögzítés funkció és egyszerű integráció a CRM rendszerrel
- Lehetőség az egymástól távol lévő alkalmazottak gyors összekapcsolására
- Minimális költségek a néhány munkanapon belül történő felszereléshez és a csatlakozás beállításához
Javasoltuk egy új megoldás alkalmazását is: Telephony for startup, amely magában foglalja a többcsatornás számot, a virtuális alközpontot és az üzleti alkalmazásokkal való kész integrációkat.
Mivel a cégnév számokat tartalmaz, azt tanácsoltuk, hogy válasszon egy szép városi telefonszámot, amely ennek a kombinációnak az ismétlődéseit tartalmazza. Ez a marketing technika pozitív hatással van a vállalat imázsára és márkaismertségére.
Az értékesítési részleg telefonszámát 15 perc alatt aktiválták. Egy munkanapba telt, amíg a vezetők számítógépére telepítették a híváskezdeményező programot, távolról csatlakoztatták az összes előfizetőt a felhő alapú virtuális alközponthoz, és integrálták a CRM rendszerrel.
Mivel az „All Inclusive” ÁFA tarifát választották, nem kellett külön aktiválni a Hívásrögzítés funkciót, mivel az már benne van a tarifa árában. A hívásfelvételek tárolásához az ügyfél további lemezterületet vásárolt.
Eredmények
A terveknek megfelelően az értékesítési részleg két munkanapon belül teljes mértékben megkezdhette az IP-telefonálást. Nem kellett külön vásárolni a szoftvert a munkahelyi laptopokra.
A CRM rendszerrel való integrációnak köszönhetően a menedzsereknek nem kellett külön elsajátítaniuk a softphone-nal való munkát, mivel minden hívás közvetlenül az ügyfél-nyilvántartó program felületéről történik.
A beszélgetések rögzítése automatikusan történik, az összes beszélgetés a CRM rendszerbe kerül. A hívások szelektív meghallgatása érdekében az osztályvezetőnek csak alkalmazottak szerint kell szűrnie a kapcsolatokat. A párbeszédek elemzése alapján tervezik a forgatókönyvek fejlesztését és képzések lebonyolítását.
A vállalat elégedett volt az induló vállalkozások számára aTelefónia megoldás gyors bevezetésével és azt tervezi, hogy más részlegekre is kiterjeszti az IP-kommunikációt.