A CRM és a Virtuális Alközpont integrációjának 5 előnye, amelyekről még nem hallott
A modern üzletvezetés nehezen képzelhető el az értékesítési CRM-rendszer használata nélkül. Ez a szoftver automatizálja az üzleti folyamatokat és részletes analitika készítésére is képes. Ugyanakkor a legutóbbi tendenciák alapján úgy tűnik, hogy a CRM hatékonyabban működik, ha felhő-alapú alközpont is társul hozzá. A távbeszélő összeköttetés mind a mai napig az egyik fő értékesítési csatorna marad. A Virtuális alközpont segít a hívások menedzselésében, ideértve a hívások rögzítését, a telefonszámok automatikus tárcsázását, a hangos menüt, vagy a hívások elosztásának rendszerét, stb.
Ezen felül az API segítségével a virtuális telefónia könnyen integrálható a CRM-mel. A CRM-rendszer és a felhő-alapú alközpont integrációjának van egypár olyan előnye, amely talán nem annyira szembetűnő, de mégis fontos.
Mit ad a Virtuális Alközpont + CRM együttesen?
Hosszantartó lojalitás
Az ügyfél lojalitását három módon lehet kiharcolni:
- Pénzügyi lojalitás. Amikor az ügyfél ajándékokat, nyereményeket, kedvezményeket kap. Ez a módszer könnyen a vállalkozás tartalékát élheti fel különösen válság idején,
- Innovációs lojalitás. Ha az értkesített termék innovatív és egyedülálló a piacon, a konkurensek előbb vagy utóbb utánozni fogják.
- Érzelmi lojalitás. Ez a módszer hosszú időre szól. Az ügyféllel való együttműködés optimizálásában nagyon jól jön a felhő-alapú alközpont és a CRM integrációja.
Mikor bejön egy külső hívás, a rendszer automatikusan észleli a telefonszámot, a menedzser látja az ügyfél kartotékában a hívás- és levelezéstörténetet. Mindez segítséget nyújt az ügyfél sajátosságainak és igényeinek felmérésében, a beszélgetés előkészítésében, a bizalom fenntartásában. Ezen felül a bejövő hívások elosztásakor lehetőség nyílik arra, hogy az az ügyintéző vegye fel a hívást, akivel az ügyfél már korábban is beszélt.
A személyre szabás különösen fontos az értékesítés kézbentartásában. A Virtuális Alközpont a CRM-mel együtt, a hívó korábbi adatainak ismeretében, egy személyre szabott üdvözlést is lehetővé tesz. Valóban, az ügyféllel folytatott kommunikáció története nem csak az értékesítés számára fontos, hanem a távolvégi ügyfélszolgálatnak is. A vásárolt termékek ismerete meggyorsítja a felmerülő problémák kezelését is.
Az elégedetlen ügyfél, mint ajándék
A panaszfogadás általában így néz ki: „aki hangosabban ordít, az hallható a legjobban is”. Ez ahhoz vezet, hogy a munkatársak ódzkodnak megoldani az „égből pottyant” problémát. Ugyanakkor biztosak vagyunk abban, hogy az üzletfejlesztés szempontjából az ilyenfajta megkereséseket nem szabad figyelmen kívül hagyni. A panaszoknak a CRM-ben történő automatikus rögzítése és a panaszkezelés szabályozása, valamint az ezzel kapcsolatos folyamatok és felelős személyek meghatározása segítségével egy hatékony eszközt hoztunk létre a termék tökéletesítésére. Egy bizonyos időszakra vonatkozó statisztika birtokában már láthatjuk a tendenciákat és szükség esetén be is avatkozhatunk.
Felhő-alapú tudásbázis
Az ügyfelek telefonhívása sokfajta típuskérdést hordoz magában. A munkatársak munkaidejének jelentős (50-70 %) részében a telefonon ülnek. A CRM segítségével a tudásbázisban szedhetjük össze a kérdésekre adott válaszokat és azonnal továbbíthatjuk az ügyfelek részére. Ez javítja kiszolgálás minőségét és erősíti a lojalitást, valamint egyszerűsíti az értékesítők, valamint a távolvégi ügyfélszolgálatosok munkáját. Természetesen itt nincs szó a teljes automatizálásról, de a scriptek megléte a vállalkozás optimizációját szolgálja.
Az új munkatársak integrálása az üzleti folyamatokba
Egységes „munkaeszközök”, mint pl. a virtuális alközpont, vagy a CRM hiányában minden munkatárs úgy végzi a feladatát, ahogy neki tetszik. Ezáltal az új menedzserek betanítása nehezebbé válik, mivel nincs rendszerszerűség. A felhő-alapú telefónia és a CRM együttes alkalmazásával transzparens és egyöntetű lesz minden. Az üzleti folyamatok szabályozottá válnak. A munkahelyi utasítás segítségével az új munkatárs könnyen megtanulja szoftvereszközök alkalmazását. A vezető pedig folyamatosan tudja monitorozni az értékesítés munkáját.
Okos körhívás
A mai IP-telefónia a CRM-rendszerrel együtt képes ,gyakorlatilag, a menedzser nélküli értékesítésre is. A Virtuális Alközpont „Robotvezérlő” funkciója hívásokat tud indítani és adott script alapján termékeket és szolgáltatásokat ajánlani, azon adatokra támaszkodva, amelyek az ügyfél korábbi áruvásárlásaira vonatkoznak. Vagyis az ajánlatunkban legjobban érdekelt, korábbi ügyfelek körhívása történik ekkor. A robot az ügyfelet abból a célból is felhívhatja, hogy érdeklődjön a rendelés megerősítése felől, majd az ügyfélkartokéban ezt meg is jelölje. A többféle, köztük az értékesítési, funkció automatizálása a két megoldás , mint egységes rendszer révén valósul meg.
A fent említett lehetőségek mind hozzáférhetők az KOMPaaS virtuális telefónia és az YCLIENTS felhő-alapú platformjának integrációjával. Az YCLIENTS új ügyfelei számára 7 napos ingyenes tesztperiódust kínál fel.