Vissza a hírekhez
Techkisokos

Virtuális telefonszámok: miért van rájuk szükség, és mitől olyan egyediek?

Bizonyára többször találkoztunk már a Virtuális telefonszám fogalmával, de vajon meg is értettük mit jelent pontosan az, hogy virtuális és miben különbözik a hagyományos telefonszámtól? Akkor nézzük meg ezekre a kérdésekre a válaszokat és tudjuk meg mi jellemzi a virtuális telefonszámokat.

Mi az, hogy Virtuális telefonszám?

Virtuális telefonszám-ez a távközlési szolgáltatónak egy olyan szolgáltatása, amelyet az ügyfél abban az esetben kap, ha igénybe veszi a Virtuális alközpont szolgáltatást. Valójában ez egy egyszerű telefonszám, amely több hangcsatornás mindenféle külső eltérés nélkül. Fő jellemzője az, hogy nem igényel telepítést egy adott címhez, SIM kártyához való hozzárendelést és hálózati lefedettségtől független. Virtuális telefonszám használatához csak olyan internet-hozzáféréssel és szoftverrel kell rendelkeznie, amely lehetővé teszi, hogy bármilyen eszközön használhassa: okos telefon, laptop, tablet, számítógép stb.

 

Virtuális telefonszám lehet a zöld szám (06-80), a hagyományos vezetékes telefonszám vagy akár mobil telefonszám is. A virtuális telefonszámokra érkező hívásokat okos telefonon vagy táblagépen az alábbi programok segítségével tudja fogadni: PhonerLite, Zoiper, 3CX, X-Lite, valamint be tud állítani átirányítást is mobil vagy más vezetékes telefonszámra.

Mire használhatjuk a Virtuális telefonszámot?

Mindez attól függ, hogy a telefonszám felhasználójának mi a célja. Van,akinek a virtuális telefonszám csak egy rövid időre kell. Ezek a felhasználók bekapcsolják/bérlik a számot a szociális hálózatokban való többszöri regisztrációhoz, hogy az SMS-ben küldött kódokat meg tudják kapni.
Mások azért használják, hogy a különböző felületeken való többszöri regisztrációkkal elkerülhessék a spam üzeneteket, vagy hogy megvédjék magukat a csalóktól. Végül a leggyakrabban az üzleti kommunikációban használják a virtuális telefonszámokat.

A virtuális telefonszámok iránti kereslet nagyon magas, ami az alábbiakban felsorolt előnyökkel magyarázható.

  1. Alacsony percdíj. A távközlési szolgáltatótól függően a percdíjak 1,9 Ft- 4,9 Ft/perc áron elérhetőek, a Virtuális alközponton belül a hívások ingyenesek. A virtuális telefonszámok használata külföldi hívásoknál azonban sokkal jövedelmezőbb.
  2. Egyszerű csatlakoztatás. A csatlakoztatáshoz nincs szükség speciális készségekre vagy drága berendezésekre, csak internet-hozzáférésre. Ezen kívül még egy kis időre van szükség ahhoz, hogy csatlakoztasson egy ilyen számot, legfeljebb 30 percet vesz igénybe és Ön már teljes körű felhasználó.
  3. Helyhez nem kötött szolgáltatás. A virtuális telefonszám használatával, ön nem lesz hozzá kötve az irodájához. Tegyük fel, hogy világkörüli útra megy, és azon aggódik, hogy hogyan fognak kapcsolatba lépni Önnel. Nos, ez nem akadály hisz a virtuális telefonszám szolgáltatással tud hívásokat fogadni, tud tárgyalni és folyamatosan kapcsolatban tud lépni ügyfeleivel vagy akár a munkatársakkal, mintha bent lenne az irodában.
  4. Elismerés és jó hírnév az üzlet érdekében. A cég székhelyétől függetlenül, választhat bármilyen előhívójú telefonszámot, akár egy olyan város telefonszámát is, amelyik a leginkább kapcsolódik az ön vállalatához. Így ügyfelei látva a már ismert előhívójú telefonszámot, sokkal nyugodtabbak lesznek. Azonban ha olyan vállalat szeretne lenni, amelyik gondoskodik az ügyfelei kényelméről és átvállalja ügyfelei hívási költségét, akkor érdemes a 06-80-as zöld számot választani.

Mire képes a virtuális telefonszám?

Tévhit a virtuális telefonszámokkal kapcsolatban, hogy csak hívások kezdeményezésére és fogadására alkalmas. Valójában sokkal érdekesebb és személyre szabottabb szolgáltatás, mint egy hagyományos telefonszám.

Az ügyfelek különböző igényeinek megfelelően a virtuális szám különböző funkciókat tud végrehajtani egy adott felhasználó számára. Például kiválaszthat egy virtuális számot, amely ideális lehet SMS vagy ingyenes hívások fogadására, tömeges SMS-üzenetek fogadására vagy több hangcsatornás vonalak kezelésére legyenek az bejövő vagy kimenő hívások egyaránt.

Virtuális telefonszám csatlakoztatásakor, különböző plusz szolgáltatásokat kap minden felhasználó. Ilyen plusz szolgáltatás például a hangos menü (IVR), ami lehetőséget ad az ügyfélnek, hogy ki tudja választani melyik részleggel szeretne beszélni. Be tud kapcsolni útvonal vázlatot a bejövő hívások megfelelő fogadásához, tehát beállítható melyik részleg milyen sorrendben kezelje le a hívást.

Reméljük meg tudtuk válaszolni azt a kérdést, hogy : «mi az hogy virtuális telefonszám?». Ezt a szolgáltatást, nyugodtan kombinálhatjuk a must have listával, ami a modern üzlet alapja. Ez a szolgáltatás segít a vállakozás különböző problémáinak kiküszöbölésére, mint például valyon mennyibe fog kerülni a vállalat kommunikációs szolgáltatásainak költsége, illetve az aggodalom, hogy a fontos ügyfelektől érkező bejövő hívások le lesznek e kezelve megfelelően.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket