Vissza a hírekhez
Techkisokos

Szép városi szám versus Zöldszám – melyik jobb az üzlet számára?

Melyik számot válasszuk üzletünk számára: összehasonlítjuk a városi és a zöld szám előnyeit.

Engedjék meg ügyfeleiknek, hogy ingyen hívhasssák Önöket

Ehhez a Zöld szám szolgáltatás áll rendelkezésre. Legfontosabb tulajdonsága az, hogy az az előfizető, amely ezt a számot hívja, ezt ingyen megteheti: a hívás költségét a megrendelő fizeti. Emiatt sokan a konverziót elősegítő eszközként tekintenek rá. A potenciális ügyfél szemében a szállitójának zöldszám elérhetősége a megbízhatóság és márka erősségének záloga. Ezt a számot célzottan a bejövő hívásokra használják, de a törvények a kimenő hívásokat is megengedik.

Ez a szolgáltatás nem olcsó mulatság. Az ügyfelek számra kínált ingyenes elérhetőség érdekében fizetni kell a havi előfizetési díjat,  a bejövő hívásokért pedig percenként 9,5 (vezetékes), illetve 19,5 (mobil) forint a tarifa. A kis cégek számára ez húzós kiadás. Ezen felül a zöld szám megléte önmagában még nem garantálja az értékesítés felfutását, a költségek nem biztos, hogy megtérünek. A költségek csökkentése érdekében a zöld számok tulajdonosai gyakran tiltólistákat és kedvenclistákat alkalmaznak, hogy elkerüljék a nem kívánatos számokról érkező hívásokat.

Mindent összevetve ez a megoldás a nagy cégek számára való, akik imidzsük megteremtése és megtartása érdekében képesek többet költeni, illetve készek áldozni arra, hogy ügyfeleik lojalitása kiapadhatatlan legyen. Mi marad a kis és középválllakozások számára ?

Vagy legyen mégis városi, de szép szám

Egy másik lehetőség – egy virtuális városi szám bekapcsolása a következő kategóriákból: „Platina”, „Arany”, „Ezüst”.  Ez szintén az ügyfelek bizalmára épít. Például egy adott város körzetszámát használó virtuális számot választhat, miközben maga a vállalkozás bárhol lehet az országban. Az ismétlődő számjegyek és a tükrözött számjegykombinációk révén könnyen megjegyezhetőek és asszociálhatóak az Önök vállalkozásával. Ugyanakkor a forgalmi költségek kisebbek, mivel a bejövő hívások ingyenesek.

Még azt is fontos megemlíteni, hogy mind a városi és a zöld számot is mobil telefonszámra is lehet igényelni. Hogyan csináljunk városi számot a mobilból ? Ebben segít az FMC.  A „ Városi/Zöldszám a mobilon” szolgáltatás  a home office-ban lévő, vagy a terepen mozgó munkatárs számára is biztosítja a céghez beérkező hívások fogadását, a hívások másik belső számra történő átírányítását, a  cég egyedi száma alatt hívások kezdeményezését mobil telefonról.

Hogyan válasszunk üzleti telefonszámot?

Abból induljunk ki, hogy mi a cég feladata, mekkora a költségvetése. Akár a zöld számot, akár a városi számot választjuk – mindegyiknek meg van a maga sajátossága. Mindkét változat egy megbízható cég képzetét kelti, amely gondoskodik saját imidzséről és reputációjáról. A zöld szám esetében az előfizető szempontjából a kimenő hívás ingyenes, a felhasználó kényelmét Önnek kell megfizetni.

Mindig lehet alternatívát találni. Ebben az esetben ez a „Hívás + chat” widget. A widgetet az Ön honlapjára kell telepíteni. Ennek a segítségével a látogató kiválaszthatja milyen módon akar Önnel kapcsolatba kerülni: vagy chat-en ír a menedzsernek, vagy visszahívás céljából  meghagyja saját telefonszámát, amelyre pár másodperc múlva beérkezik a hívás. Eközben a hívások árazása teljesen elfogadható szinten marad, a látogató nem fizet semmit. Még ha nem is varázsolja el az ügyfelet az Ön szép telefonszáma, de az Ön felhasználója minden lehetőséget megkap arra, hogy konzultáljon az Ön által forgalmazott termékekről, eközben mentesülnek – ő is, és Ön is — a felesleges telefonköltségektől.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket