Vissza a hírekhez
Techkisokos

Mit kell tudnunk ahhoz, hogy helyesen válasszunk telefonszámot vállalkozásunkhoz?

A különböző típusú telefonszámok jellemzőiről és előnyeiről, a kis- és nagyvállalkozásokról és arról, hogy mire ügyeljünk a szám kiválasztásánál.

Szép számok

Az ismétlődő számjegyekből álló telefonszám gyakran három- vagy négyjegyű. Egyes vállalkozók szerint a szép szám a lehetséges számok közül a legjobb és arra a konkurencia is irigykedik.

A valóságban a szép szám nem minden vállalkozás számára megfelelő. Ha az Internet kéz alatt van, az embereknek nem kell megjegyezni a telefonszámot. Gondoljon csak bele, ön hány telefonszámot tud fejből tárcsázni? És ebből hány darab a céges telefonszám?

Ha az ön honlapján nincs szép szám feltüntetve, akkor az ügyfele sem mond le az Ön szolgáltatásairól és nem keres egy másik céget, amelyiknek „szebb” száma van. Azt viszont meg kell hagyni, hogy bizonyos esetekben egy szép szám jelentős mértékben növelheti az értékesítés hatékonyságát.

A szép szám – inkább egy nagyobb cég imidzsének komponense, amelyet könnyű megjegyezni és a vállalkozással kapcsolatba hozni. Ezen felül praktikus is a partnerekkel történő kapcsolattartásban.

Zöld számok

Ezekre a telefonszámokra irányuló hívások a hívó számára ingyenesek. Az a cég fizet, amelyik fogadja a hívásokat. Ilyen számokat alkalmaznak a „forró vonalak” és a műszaki támogató szolgálatok.

Egyes esetekben a cégek félnek a zöld számok bekapcsolásától, félve a magas telefonköltségektől vagy az ügyfelek bizalmatlanságától.

A valóságban, a statisztikák szerint a zöld számokra 30-40 %-kal több hívás érkezik, ezért a pótlólagos ráfordítások megtérülnek. A zöld számok használata pozitív színben tünteti fel a vállalkozást, az ügyfelekkel való törődésre utal és az egész országra kiterjesztve használható, mivel nem kötődik földrajzi régióhoz.

Mobil szám

A mobil telefonszámot sok esetben a a cég alapelérését biztosító vezetékes szám kiegészítéseként tekintik, ugyanakkor többen nehezményezik, hogy a mobiltelefont használó munkatárs által folytatott beszélgetést nehezebb felügyelni.

Az az igazság, hogy a mobil telefonszám az ügyféllel történő kapcsolattartásban teljes mértékben lehet alapvető fontosságú :

  • A munkatársakat nem köti az irodához
  • sokkal ismertebb az ügyfelek számára mint a városi szám, főleg ha más régiókból érkezik a hívás
  • lehetőséget ad az Ön számára legkedvezőbb tarifa kiválasztására.

Ezen felül a mobil szám a virtuális alközponthoz is kapcsolható, ami önmagában is sok lehetőséget hordoz, amelyről lentebb részletesebben szólunk.

Vezetékes szám

A vezetékes szám az ügyfelek szemében arra utal, hogy a vállalkozásnak van saját irodája. Másfelől pedig sokan úgy gondolják, hogy egy ilyen szám bekapcsolása hosszadalmas és bonyolult.

Ez egyáltalán nincs így: a vezetékes szám nem kerül sokba, de nem is ingyenes, a cég havi díjat és hívásonként forgalmi díjat fizet. Ugyanakkor a vezetékes szám birtokában a cégnek nem kell hogy irodája legyen. Bármely személy vásárolhat vezetékes telefonszámot és ott használhatja, ahol akarja.

Az ilyen telefonszámok azoknak a vállalkozásoknak jók, akik egy régióban tevékenykednek, mert a helyi lakosság lojalitását növeli.

A vezetékes telefonszám bekapcsolása egyszerű, a beállítás 15 percet vesz igénybe, és a vállalkozás elköltözéskor a telefonszámot magunkkal lehet vinni.

Virtuális számok

A fentiekben említett bármely telefonszám virtuális lehet. Ez azt jelenti, hogy a telefonszám nem lesz közvetlenül egy darab berendezéshez kötve, ami lehetőséget ad arra, hogy bármely, a virtuális alközpontba bekapcsolt munkatárs fogadhatja a hívást.

A virtuális telefonszámok által nyújtott lehetőségek:

  • Az összes meglévő telefon egy hálózatba történő bekapcsolása, a munkatársak közötti híváselosztás lehetősége
  • a virtuális alközpont több funkciójának bekapcsolása, amelyek lehetőséget adnak az értékesítési részleg ellenőrzésére, a hívások statisztikájára, a földrajzi és ár szerinti hívásútvonal-választásra, stb.
  • figyelni a reklámok hatását, mely generál hívásokat, megtakarítani a nem hatékony reklámokat.

Mielőtt kiválasztanánk a vállalkozásunk telefonszámát, ne feledjük, hogy bármelyikük lehet különleges. A kiválasztáskor az üzleti feladatokból kell kiindulni. Egy kis boltnak elegendő egy vezetékes szám, egy kicsit nagyobb cégnek minden munkatársát el kell látni mobiltelefonnal, egy még nagyobb cégnek zöld számot is célszerű tartani.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket