Mi az a CPaaS?
A kommunikációs platform, mint szolgáltatás (CPaaS) lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy az online kommunikációs funkciókat integrálják meglévő alkalmazásaikkal anélkül, hogy költséges IT-infrastruktúrát kellene létrehozniuk.
A kommunikációs funkciók hozzáadása a meglévő szoftverekhez teljesebb körű ügyfél-vállalati együttműködési élményt biztosít.
A CPaaS-re olyan fejlődő vállalkozásoknak van szükségük, amelyek már használnak felhőtechnológiát, és különféle kommunikációs csatornákon keresztül kívánnak kommunikálni az ügyfelekkel, felesleges bonyolultság és költségek nélkül.
Nézzük meg közelebbről, mi is az a CPaaS, hogyan működik a platform, melyek a fő funkciói és üzleti előnyei.
A CPaaS koncepció tartalma
A CPaaS a Communications Platform as a Service rövidítése. Ez egy felhő alapú platform, amely alkalmazásprogramozási felületeket (API-kat) biztosít a vállalatoknak a meglévő üzleti alkalmazások és valós idejű kommunikációs funkciók, például SMS-ek, hanghívások, videocsevegés, webhely-widget és egyebek integrálásához.
A CPaaS-sel együtt elérhetővé válik a kommunikációs összekapcsolódás rugalmas konfigurálása. Ahelyett, hogy komplex megoldásokat vásárolna előre meghatározott funkciókkal, kiválaszthatja a szükséges kommunikációs csatornákat, és összekapcsolhatja azokat vállalkozása szoftverével.
A CPaaS kifejezés elsőre bonyolultnak tűnhet, de lényegében meglehetősen egyszerű. A CPaaS egy hang- és üzenetkicserélő API.
Ha valós idejű funkcionalitást és kommunikációs csatornákat szeretne hozzáadni egy szoftver-ökoszisztémához, szoftverdokumentációkat és szoftverfejlesztő készleteket (SDK-kat), valamint egy CPaaS-szolgáltatótól származó műszaki támogatást kell alkalmaznia.
Gondoljon a CPaaS-re, mint egy kommunikációs Lego-készletre.
A terjedelmes kész megoldások helyett egy doboznyi építőelemet kap: SMS-ek, hanghívások, videocsevegés, chatbotok, interaktív hangos menü (IVR) és egyéb funkciók formájában. A fejlesztők kombinálják ezeket a blokkokat, hogy olyan felhasználói kommunikációs élményt hozzanak létre, amely tökéletesen megfelel az üzleti igényeknek.
Nem kell többé több platformmal is zsonglőrködni vagy nehézkes integrációkkal foglalkozni.
A CPaaS egy rugalmas, könnyen kezelhető felhőszolgáltatás, a fizikai infrastruktúra menedzselése miatti fejfájás nélkül.
Hogyan működik a CPaaS?
Mint fentebb említettük, a CPaaS API-ként működik.
Az alkalmazásprogramozási felület (API) olyan funkciók halmaza, amelyek közvetítőként működnek két végpont, például eszközök vagy szoftveralkalmazások között. Lehetővé teszik, hogy ezek a végpontok kommunikáljanak egymással.
Képzeljen el egy taxihívó alkalmazást. Amikor fuvart foglal, az alkalmazás anélkül használja a CPaaS-t, hogy Ön észrevenné.
A CPaaS különféle kommunikációs funkciókat tesz lehetővé: a platform lehetővé teszi, hogy a vezető felhívja Önt az alkalmazáson keresztül, és frissítéseket küld a sofőr tartózkodási helyéről egy térképen keresztül.
Az API jellemzően egy VoIP kommunikációs szerverre támaszkodik az adatcsomagok egyik végponttól a másikig történő küldéséhez.
Példák az adatcserét kiváltó mechanizmusokra:
- Telefonszám tárcsázása és hívás lebonyolítása
- Szöveges üzenet küldése
- Adatfrissítési kérelem
Tehát a CPaaS használatához olyan műszaki szakemberek részvételére lesz szükség, akik tapasztalattal rendelkeznek az API-kat használó alkalmazások fejlesztésében, valamint az API-kon keresztül integrálható szoftverek fejlesztésében.
A CPaaS előnyei
A CPaaS megoldások rugalmasságot, méretezhetőséget és költséghatékonyságot biztosítanak a hagyományos kommunikációs szolgáltatásokkal szemben.
Íme a CPaaS néhány főbb előnye.
- Gyorsaság és rugalmasság
A CPaaS felgyorsítja a fejlesztést előre beépített API-kkal, amelyek lehetővé teszik a kommunikációs képességek gyors integrálását webes és mobilalkalmazásokba.
- Költségtakarékosság
A CPaaS-értékesítéseknél használt “csak annyit fizess, amennyit használsz” árképzési modell pénzt takarít meg a vállalkozások számára a nagy befektetést igénylő helyszíni berendezésekhez, például a hardveres alközpontokhoz képest.
- Méretezhetőség
A CPaaS-használat azonnal bővíthető, hogy megfeleljen a megnövekedett keresletnek, majd ismét lecsökkenthető, biztosítva az erőforrások hatékony felhasználását.
- Innováció
ACPaaS bevezetése új termékek és szolgáltatások fejlesztését ösztönzi beépített omnichannel kommunikációval.
Főbb CPaaS funkciók
A CPaaS platform API-jai, az üzleti szoftverekkel való integráció érdekében, magukba foglalhatnak még hang-, SMS-, fax-, videokonferencia-, azonnali üzenetküldési és elemzési funkciókat.
A CPaaS blokkok között találhatók:
- Kimenő hanghívások
A Voice API beépíti a kimenő hívásokat a szoftverbe. Kiválóan alkalmas az üzleti igényektől függően változó mennyiségű hívás kezelésére. Az új telefonszámok és funkciók szinte azonnal aktiválódnak.
A hang API ideális a kimenő hívásoknál, ha gyorsan kell alkalmazkodni a változó környezethez, és növelni vagy csökkenteni kell a call center áteresztőképességét.
- A bejövő hívások irányítása
A bejövő hívások feldolgozása hívásirányítással webhook-on keresztül működik. Amikor bejövő hívás érkezik, a webhook aktiválódik, és a rendszer utasítássort követ a hívásirányítássalkapcsolatban.
A call center platformok mindezt programozás nélkül biztosítják. Segítségükkel szkripteket hozhat létre a hívások egy adott címzetthez történő irányításához, hogy optimalizálja a bejövő hívások feldolgozását.
- WebRTC alapú hívások
A WebRTC egy ingyenes, nyílt technológia, amely valós idejű kommunikációt tesz lehetővé webböngészőkben és mobilalkalmazásokban API-k segítségével.
Egyes CPaaS-szolgáltatók WebRTC-megoldást kínálnak szolgáltatásaik részeként. Használatuk lehetővé teszi, hogy hangot és videót ágyazzon be az alkalmazásokba, és olyan funkciókat adjon hozzá, mint a konferencia, a rögzítés, a titkosítás, a hívási sorok stb.
- Szöveges üzenetek (SMS)
Az SMS-ek szoftverbe való beágyazása lehetővé teszi, hogy értesítéseket, figyelmeztetéseket és egyebeket küldjön a vállalat telefonszámáról.
Az SMS API lehetővé teszi csoportos szöveges üzenetek küldését, automatikus értesítések küldését, valamint annak ellenőrzését, hogy az egyes üzenetek kézbesítése és megnyitása megtörtént-e.
- SIP trunking
A SIP trönkölés kapcsolatot biztosít egy IP-alapú kommunikációs infrastruktúrához. Ha a telefonvonal kapacitásigényei folyamatosan változnak, a SIP trönkrendszer megkönnyíti a kapacitás növelését vagy csökkentését az üzleti igények változásával összhangban.
A SIP trönköléssel járó szolgáltatások és képességek a választott CPaaS-szolgáltatótól függenek.
- Közösségi média üzenetei
A közösségi média-csatornák kombinálhatók a CPaaS funkcióival, például multimédiás üzenetek és fájlok küldésére és fogadására, helymegosztásra és az üzenetek állapotának megtekintéséhez.
Következtetés
A CPaaS megoldások lenyűgözőek a méretre igazíthatóságukkal és funkcionalitásukkal. Kivételes lehetőségeket kínálnak a közönséggel való kommunikációra, javítva az ügyfélélményt.
Ha teljesen egyedi hang- és üzenetkezelési infrastruktúrát kell a semmiből kiépíteni, a CPaaS az ideális megoldás.
Ha csak a kommunikációt kell átvinnie a felhőbe, más szoftverekkel való integráció nélkül, akkor érdemes megfontolni az egyszerűbb kész lehetőségeket, például a virtuális alközponton keresztül történő VoIP telefonálást.