Vissza a hírekhez
Techkisokos

Mi a virtuális telefonszám: miért van rá szükség, és mi a fő jellegzetessége ?

Valószínűleg már találkoztak a virtuális szám fogalmával, de nem tudták mi az. Tudja-e Ön, hogy miben rejlik a szám virtuális jellege, és miben különbözik a hagyományos telefonszámtól ? Most ezt fogjuk kibogozni, főbb jellemzőit megismerni.

A virtuális szám, a telefonszolgáltató azon szolgáltatása, amelyhez az ügyfél a felhő alapú alközpont beszerzésekor jut hozzá. Legfőbb ismérve az, hogy üzembehelyezése nincs egy adott lakcímhez rögzítve. A felhő alapú szám használatához csak egy internetes kapcsolattal rendelkező berendezés szükséges, illetve egy olyan szoftver, amely bármilyen eszközön: smartphone, notebook, tablet, PC stb. elérhetővé teszi.

Ez a virtuális szám lehet akár zöld szám formátumú (06-80…) , vagy egy közönséges városi vagy mobilszám is.  A smartphone-on és tableten a hívásokat a PhonerLite, Zoiper, 3CX, X-Lite programok segítségével lehet fogani, míg a mobil és vezetékes telefonokon hívásátirányítás a megoldás.

Mire valók a virtuális számok ?

Az erre a kérdésre adandó választ a felhasználó szándéka határozza meg. Egyes felhasználóknak csak rövid időre van rájuk szükségük. Ők csak akkor aktiválják azokat, ha a közösségi hálón újból regisztrálni szeretnének, mondjuk, ha SMS-en keresztül szeretnének kódot kapni. Mások ez által a közösségi háló különböző platformjain történt többszörös regisztrációk révén felbukkanó csalók spam-jeitől védekeznek. Talán a legsűrűbben előforduló indok a üzleti távközlés alkalmazása.

A virtuális szám iránti üzleti érdeklődést az alábbi előnyök tartják fenn:

  1. Alacsony költség. A szolgáltatóknál különböző árazású, de az alközponton belüli hívások teljesen ingyenesek. Külföldi hívások esetén sokkal előnyösebbek.
  2. Egyszerű aktiválás. A szám bekapcsolásához nem kell speciális készség vagy drága technika, csupán egy internet hozzáférés. A hívószám aktiválásához max. 30 percre van szükség.
  3. Nem kötődik adott lakcímhez. Nem kell az iroda telephelyéhez rögzíteni. Még ha egy világkörüli úton van, akkor is lehet beszélni az ügyfelekkel, mint ha csak otthon, az irodájában ülne.
  4. Tisztelet kivívása. Vállalkozása bármely városban lehet, annak a városnak a körzetszámát is választhatja, ahol a legtöbb ügyfele él. Például egy pécsi boltokba szállító tejfeldolgozó nagyobb presztízst érhet el, ha pécsi a telefonszáma is, semmint ha az komlói lenne. Az ismert körzetszámot látva az ügyfelek megnyugodnak. Viszont ha egy komoly cég imidzsét akarjuk sugallni, amely gondoskodik az ügyfelek kényelméről, akkor egy zöld számot is lehet használni.

A virtuális hívószám lehetőségei és előnyei

Önökben talán az a hamis képzet alakult ki, hogy a felhő alapú hívószámok csak hívások fogadására és indítására alkalmas. Ez sokkal jobban személyre szabott és érdekes.

Az ügyfelek sokféle preferenciái és igényei szerint a virtuális számnak is többféle funkciói lehetnek. Kiválaszthatnak számokat az SMS-ek fogadására, az ingyenes hívásokra, tömeges SMS indításra, valamint akár többcsatornás összeköttetések kiépítésére, amely nagy számú bejövő hívás feldolgozására alkalmas.

A szolgáltatás megrendelésekor több bónuszszolgáltatást is szállítunk. IVR-t is adunk, amely menüpontjaival segít a hívások cégen belüli irányításában. Vagy fel lehet egy hívásirányítási sémát építeni, hogy a hívásokat tetszés szerinti rendben lehessen a szervezeti egységek között kiosztani.

A korszerű üzletvitelben ezen termék a „must have” kategóriába tartozik. Segít a távközlési költségek csökkentésében és egyetlen egy ügyfélt sem enged el.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket