Vissza a hírekhez
Techkisokos

Az MVNO piac jövője: egy niche szegmenstől temérdek niche lehetőségig

Ebben a cikkben Dario Talmesio, az Omdia kutatási igazgatója, osztja meg gondolatait az MVNO piac jövőjéről.

Az Egyesült Államok és az MVNO-k világpiaca fordulóponthoz érkezett. Az a piac, amely a tengerentúli beszélgetésekhez olcsó telefonkártyákat kínáló kis és nagy szakemberek jóvoltából jött létre, az MVNO manapság egy magasabb szintre lép és újabb ügyfélszegmensek, illetve azok igényei felé néz.

A kispénzű fogyasztókra koncentráló piacról az átmenet ugyan fokozatos, de az újfajta partneri megállapodások szembetűnő változásokról tanúskodnak.

A hagyományos hálózatokról az 5G-re: először is a felhasználói MVNO-k jelenlegi piaca egyre bonyolultabbá válik, azok az MVNO brand-ek, amelyek továbbra is a magánszemélyekre orientálódnak, szeretnének a legújabb, például az 5G hálózatokhoz kapcsolódni. Az 5G berendezések a tömegpiacon hamarabb jelennek meg, mint a korábbi generáció-hoz tartozó eszközök. Az MVNO-k a host szolgáltatóiktól hamarabb követelhetik az 5G hozzáférést, ha a saját ügyfeleiknek meg akarnak felelni.

Emberektől a dolgok internetjéhez: figyelembe véve, hogy a Dolgok Internetjének globális piaca 2025-re 2,6 milliárd felkapcsolódást ér el, az Omdia prognózisa szerint több száz piacon százas nagyságrendű alszegmens lesz, amelyeknek vertikális és alkalmazásokhoz értő szakemberekre lesz szüksége, akiknek sokféle business-case-t kell költséghatékonyan megoldani. A céltudatos szereplőknek még jobban szükségük van az ötletbörze-piacokra, talán az MVNO-szférában korábban soha sem látott mértékben.

A felhasználóktól a vállalkozásokhoz: az IoT szegmens mellett az önkiszolgáló mobil vállalatok megjelenése lehetőséget nyit az MVNO ökoszisztéma kialakításához. Egyes vállalkozások aktívan dolgoznak azon, hogy saját munkatársaik és partnereik mobilszolgáltatójává váljanak. Erre egy jó példa az Uber Brazíliában, ahol a cégóriás mobil felkapcsolódási lehetőséget akar kínálni saját sofőrjeinek és futárszolgálatot ellátó partnereinek.

A nyilvános hálózatoktól a magánhálózatokig: a magánhálózatok rohamos terjedésével egyes vállalkozások előnyben részesítik azokat a szereplőket, amelyek az ő szektorára szakosodnak. 507 vállalkozást megkérdezve az Omdia megállapította, hogy ezek 3 %-a az LTE/5G partikuláris stratégiájának partneri megvalósításában jobban bíznának egy MVNO-ban vagy MVNE-ben. A 3 % nem nagy számnak tűnhet, de megerősíti azt a tényt, hogy az MVNO egy niche-piaci és szűkebb szakterületre szakosodott játékos.

A függetlentől az MNO-orientáltig: természetesen az MVNO üzleti modell a szolgáltatásnyújtás sok brand-es stratégiájának kedvelt megvalósítási formája. A mobil távközlési piac fejlődésének és telítődésének mértékében egyre több mobil szolgáltató vezeti be a brand-szegmentációt, amelyeket az MVNE-k és MVNO-k támogatnak.

Egy forrás:
telecoms.com

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket