API az üzleti folyamatok automatizálásában, másként: hogyan tudjuk egy irányra felfűzni az összes szolgáltatást?
API? Nagyon örvendek!
A vállalkozás sikerességét nagyban meghatározza annak automatizáltsága. Az automatizálás révén ellenőrizhetjük az üzleti folyamatokat, teljes körű és megbízható statisztikához jutunk, valamint további elemzéseket tudunk végezni a hatékonyág további javítása érdekében.
Rendkívül népszerűek a CRM-rendszerek, amelyek az ügyfelekkel való együttműködést szabványosítják és automatizálják. Emellett többféle más szolgáltatást is igénybe veszünk, a messenger-től kezdve egészen a kontextus-analizáló rendszerekig, célirányos reklámokig. Ezen eszközök egy rendszerbe történő rendezése nélkül nem beszélhetünk a folyamatok hatékonyságáról vagy összefogottságáról, mert ennek hiányában az adatok egyik platformról a másikra történő átvitelével a munkatársaknak kell foglalkozni.
Ezen célkitűzés az API (Application Programming Interface) alkalmazásával érhető el, ami az alkalmazások programozását lehetővé interfész és amely az egyes szolgáltatások együttműködését, az adatok hozzáférését és kicserélését biztosítja.
Nos, a feladatunk az, hogy az egyes elemekből egységes rendszert hozzunk létre, amelyben az egyes szolgáltatások együttműködnek egymással. Milyen módokon történhet ez ?
Az integrációhoz szükséges CRM alkalmazások összegyűjtése
Több népszerű CRM-megoldás esetében már egész sor kész integrációs javaslat is létezik. Ezeket a szolgáltatásokat mint „ ajánlott” szolgáltatásként pozícionálják, a gyakorlatban a CRM csak a legelterjedtebb applikációkhoz kapcsolódik. Ez a megközelítés nagyon is jogos, egy cégnek nem kifizetődő az integráció kifejlesztése olyan szolgáltatásokkal, amelyeket kevés számú felhasználó alkalmaz.
Ebben az esetben olyan CRM-rendszert kell választani, amely bizonyos applikációkkal való integrációt figyelembe véve, a mi szükségleteinkhez passzol. De mi van akkor, ha a megoldás minden szempontból megfelelő, de az integrációs lehetőségek száma szűkös ?
A megfelelő csatlakozási lehetőségek kifejlesztése
Ebben a helyzetben a szükséges szolgáltatások integrációját szolgáló API kidolgozására lehet megoldást találni. Egy ilyen fajta API megoldás persze több ezer dollárba is kerülhet. Ha Önök nem 100 %-ban biztosak az applikáció hosszútávú alkalmazásában, akkor ezen költségek pazarlásként is felfoghatók, mert a szolgáltatás lecserélése esetén az Önök rendszerét újra integrálni kell az új elemmel.
Kész megoldások alkalmazása
Manapság már vannak olyan cégek, amelyek nagyszámú integrált szolgáltatást tartalmazó kész megoldásokra specializálódtak. Az online-csatlakozó százféle integrációt ajánl fel a legváltozatosabb applikációkkal. Ez a fajta aggregátor az Ön rendszerét akár egy virtuális alközponthoz, vagy egy CRM-rendszerhez, illetve több elérhető szolgáltatáshoz is csatlakoztathatja vagy már kész csatlakozókat használhat fel.
Mi több, a szolgáltatás képes arra is, hogy az alkalmazások bekapcsolásának sorrendjét is szabályozza. Például: a reklámrészlegben generált lead-információkat betölti a CRM-rendszerbe vagy az ügyfél elérhetőségi adatait eljuttatja a munkatársnak valamely messenger alkalmazás révén. Az ügyfélkezelési folyamatok automatizálása mellett a csatlakozó elláthat olyan feladatokat is, mint pl. a ügyfélszámla-maradvány ellenőrzése és a kritikus minimumszint elérése esetén értesítést küld a számla feltöltésének szükségességéről.
A fentiekben említettek csak a jéghegy csúcsa, Önök részére több mint 1000 féle feladat érhető el. És ezekhez nem szükséges programozók és fejlesztők igénybevétele – az integrációk beállítása rugalmas felhasználói interfészen keresztül történik. Online-csatlakozó alkalmazása esetén nem kell a szükséges integrációk rendelkezésre állásához kötni a CRM-megoldás vagy a virtuális alközpont kiválasztását. Válasszon szabadon az optimális megoldások közül és ne foglalkozzon a szolgáltatások közötti együttműködés problémáival !