A városi szám, amely mindig veled van
A mai világban az üzleti túléléshez mobilitásra és gyors döntésekre van szükség. Eljön az idő, amikor a közepes cégek felfalják a kicsiket, a fürgébbek a lassúbbakat. Ennek a tézisnek az igazsága bizonyos mértékben megmutatkozott a mostani karantén alatt is. Több vállalkozás, a kisebbek és közepesek is, miközben próbálkoztak átállni a home office-ra, hirtelen azt vették észre, hogy az ügyfelekkel vagy a partnerekkel történő kapcsolattartás az irodai telefonra épül. Az iroda bezár, a kapcsolattartás is elvész, vagy azt a mobil telefonokkal rendelkező munkatársak tartják fenn. Az üzlet ilyen fajta kitettsége egyetlen vállalkozó számára sem örömteli.
Más helyzetek is adódnak, amelyekben az üzletmenet nagymértékben függ a munkatársak mobiltelefonjaitól. Ilyen szituba keveredett éppen az egyik fővárosi rendelőintézet, ahol a pácienseket, többek között, otthonukban is ellátják. A cégnek volt egy irodai telefonszáma, amely a recepciósnál csörgött. Ahogy befutott a telefonhívás, a recepciós összekapcsolta az orvost és a beteget, majd ezt követően ők már közvetlenül kommunikáltak. A kényszer-helyzetet kihasználva a rendelő egyes munkatársai közvetlenül a betegekkel léptek kapcsolatba és végezték a rendelést. Az intézet elvesztette a hitelét és anyagi veszteség is érte. Pedig csak egy olyan megoldásra lett volna szükség, amely a rendelőbe befutó minden hívást fogad és nyomon követ, többek között azokat is, amelyek a betegektől közvetlenül az orvosok mobil számaira érkeztek be.
Erre a megoldásra az KOMPaaS távközlési szolgáltató tett ajánlatot.
A „Városi mobilszám” szolgáltatásról van szó, amely a vállalkozások számára állandó elérhetőséget biztosít mind az ügyfelek, min a partnerek részéről, függetlenül attól, hogy hol van az iroda, vagy egyáltalán létezik vagy sem. A szolgáltatás lényege egyszerű és világos: a cég beszerez egy városi, vagy egy zöld számot, amelyet egy SIM-kártyához rendelnek hozzá. Több telefonszámot is lehet hozzárendelni.
Hogyan működik? Feltesszük, hogy Ön vásárolt egy városi, vagy egy zöld számot (arról hogy a kettő közül melyiket érdemes venni, majd később). Az Ön cégében, teszem azt, tízen vannak, ezek nagyobb része a „terepen” dolgozik és ők egymás között csak mobiltelefonnal érintkeznek. Tehát függetlenül attól, hogy hol van a munkatárs, az utóbbi mindig elérhető és az ügyfelek által a városi számra indított minden egyes hívás befut hozzá, tehát az ügyfél mindig megkapja a neki szükséges információt és a hozzáértő támogatást itt és most. Nem kap olyan unásig ismert magyarázkodást, hogy „ a hozzáértő munkatárs nincs az irodában”, „ hívjon vissza később”, „ sajnos, nem adhatjuk ki a munkatársunk mobilszámát” stb. Talán nem is kell említeni, milyen hatással vannak ezek a válaszok az ügyfél lojalitására.
Mi történik akkor, ha az irodán kívül tartózkodó munkatárs kapcsolatba lép az ügyféllel? Ha az ön SIM-kártyáját az KOMPaaS-tól kapta, a hívást fogadó ügyfél telefonján a cég városi számát látja.
Ezt a feladatot a virtuális alközpontnak (V-PBX) köszönhetően oldották meg. A V-PBX-en belüli minden egyes hívás, függetlenül attól, hogy milyen telefonról indították, ingyenes. Magától értetődő, hogy az KOMPaaS minden egyes telefonszáma között is ingyenes. A többi hívások gyakorlatilag önköltségen számlázódnak, plusz a virtuális alközpont havidíját számoljuk fel. ( Részletek – itt.)
Még egy kérdés maradt hátra, mégis melyiket: a városi vagy zöld számot érdemes vásárolni? Az KOMPaaS álláspontja a következő. Ha a vállalkozás egy szolgáltató cég, sok hívás fut be az ügyfelektől, akkor a zöld szám a jó választás. Egyrészt, a zöld számok jól megjegyezhetőek, másrészt az ügyfelek ezekért a hívásokért nem fizetnek, függetlenül attól, hogy az ország melyik részéből telefonálnak, így a vállalkozás demonstrálhatja elkötelezettségét az ügyfelei mellett. Ha a vállalkozás nem szolgáltató jellegű, akkor tökéltesen megfelel a szokványos városi szám is, amely lényegesen olcsóbb.
Apropó, a korábban említett rendelőintézetnek csupán egy átlagos városi számra volt szüksége ahhoz, hogy visszakapja pácienseit és reputációját.