Vissza a hírekhez
Techkisokos

A telefonóriások gigászi párbaja az üzleti életben

A Virtuális alközpontok és a hagyományos, fizikai alközpontok összehasonlítása

 

A megbízható távbeszélő kapcsolat az ügyfelekkel, ez az egyik alapvető üzleti fogás. Kutatási adatok szerint a felhasználók mintegy 80% -a szívesebben hív fel egy céget, mintsem, hogy levelet írna neki, telefonos kapcsolat nélkül pedig lehetetlen üzletet fejleszteni: új ügyfeleket bevonni és a meglévőket támogatni.

Ahhoz, hogy az ügyfelek könnyen elérjék saját ügyfél-menedzsereiket, és a hívásaik ne vesszenek el, egy mini-alközpontot kell telepíteni – legyen az hagyományos fizikai, virtuális, avagy felhő alapú. Lássuk, mi a különbség közöttük.

A jól bevált hagyományos, fizikai irodai mini-alközpont

Az irodai minitelefonközpont olyan eszköz, amely több telefonvonalat egyetlen hálózatba egyesít. Kényelmes: mert nem kell az irodában külön városi számot használnia és fizetnie minden egyes telefonkészülékért. Ebben az esetben a vállalat weboldalán elég feltüntetni egy központi telefonszámot, ez által egyszerre akár több call-center-es munkatárs tudja fogadni a hívásokat.

Minden szám esetében egységes beállításokat alkalmazhat — hangos üdvözlet, kihangosítóra váltás, hívásátirányítás és még sok minden más funkció. Ezen kívül szinkronizálhatja az előfizetői adatbázist külső szolgáltatásokkal, és naplózhatja a hívásokat.

Az összes adat a vállalat épületében telepített saját rendszerében tárolódik. Saját elképzelés szerint testre szabható, és szükség esetén újrakonfigurálható. Az információhoz való hozzáférés nem függ a külső cégektől és szolgáltatásoktól, és könnyű a felszerelést magával vinni, amikor másik irodába költözik.

Rugalmas és multifunkcionális Virtuális alközpont

A Virtuális alközpont ugyanolyan célt szolgál, mint az irodai, de nem igényel telefonkábeles kiépítést és a berendezés állapotának felügyeletét. Minden hívás az interneten keresztül jön létre, és az adatokat a «felhőben» tárolják.

Ennek köszönhetően a Virtuális alközpontnak (VPBX) megvannak a maga előnyei. Általában a virtuális alközpont sokkal több funkcióval rendelkezik, lehetőség van dinamikus call-tracking-re , részletes üzleti elemzéseket támogató analitikára, integrációra az összes CRM rendszerrel, és minden egyéb másra . Bármely, ilyen szolgáltatások nyújtására képes vállalat folyamatosan fejlődik, és egyre újabb lehetőségeket kínál.

Virtuális alközpont alkalmazásával nem kell berendezésekbe invesztálnia, hanem csak béreli azokat. Ezért nincs szükség a rendszer, minden funkcióját tartalmazó, teljes vételárának megfizetésére: elegendő egy szolgáltatási tarifát választani és havonta fizetni. Szükség esetén egy másik tarifacsomagot választani. A Virtuális alközpont másik előnye, hogy a szolgáltató vállalja magára a konfigurációt és a technikai támogatást.

Mivel a rendszer nincs fizikai telefonkészülékekhez kötve, a távmunka funkció a különböző városokban vagy országokban lévő call-center munkatársak esetében is kiépíthető. A kapcsolat minősége nem romlik — a hívások nem lesznek drágábbak, és a telefonkagylóban nem hallható zaj.

Tehát, mi a teendő ? Virtuális alközpontot vagy egy hagyományos fizikai alközpontot válasszanak? Hasonlítsuk össze azokat!

Melyik alközpontot válassza?

Hogyan válasszunk alközpontot és közben lehetőleg ne tévedjünk? Hasonlítsuk össze a rendszerek képességeit egy modern irodai mini-alközpont: a Panasonic KX-NS500RU és az KOMPaaS virtuális alközpontjának példáján.

Könnyen telepíthető és konfigurálhatóTechnikai támogatásEgyetlen szám használataFunkciók frissitéseAdattárolási megbízhatóságKöltségek

PBX Panasonic KX-NS500RU

KOMPaaS Virtuális alközpontja

Külön szakértői segítségre van szükség (többletköltség).
A rendszer kompatibilis a legtöbb telefonterminállal, beleértve az előző generációkat is.
Önállóan vagy az KOMPaaS szakembereinek segítségével állítható be, ez utóbbi ingyenesen. Telefon berendezésekre nincs szükség.
Külön szakembert kell felvenni. Technikai támogatás ingyenes és 24/7 elérhető.
Alapértelmezetten nem áll rendelkezésre, meg kell vásárolni. A felvett szakember állítja be. Ingyenes. Saját maga,vagy az KOMPaaS munkatársainak segítségével állítja be.
Több tucat funkció és 1С-vel integráció áll rendelkezésre. Szükség esetén kiegészítő funkciókat tud megvásárolni. Több tucat funkció és integrációs lehetőség minden CRM rendszerrel(amoCRM, Bitrix24, RetailCRM, 1С-Рарус, Envybox, Y.Clients, ApiX-Drive, Albato, Sales Platform, S2 CRM, UMI.CMS, Roistat). Folyamatosan bővülő funkcionalitás, mely azonnal elérhető.
Az alközpont adatbázisa SD kártyán van tárolva. Az adatbázis egy szerveren tárolódik, amelynek biztonságáraműszaki szakemberek folyamatosan felügyelnek.
Alapberendezés (18 call-center munkatársig) ára:
190.000-200.000 Ft
«Optimum» tarifa (10 mellékkel ) — 5900 Ft/ hó . Minden további mellék +549 Ft/hó

 

A fentiek alapján a VPBX és a mini-alközpont különböző esetekre egyaránt megoldást nyújt. A virtuális alközpont jobban illeszkedik a kis- és középvállalkozások elvárásaihoz, különösen a fejlődésben lévő cégek esetében: jelentős mértékű megtakarítást eredményez és a méretnagysághoz is jobban igazítható. A hagyományos irodai alközpontokat inkább a nagyvállalatok választják, amelyek inkább szeretnek saját tulajdonú berendezéseket alkalmazni és erre külön költségvetést biztosítanak.

Hogy éppen milyen virtuális alközpontot válasszanak? Ez nagyban függ attól, hogy milyen lehetőségeik és ellátandó feladataik vannak. A felhő alapú alközpontok összehasonlítása egy későbbi kutatás témája lehet.

A mi felhő alapú alközpontunk alapvető előnye, hogy a középvállalkozásokra adaptálható — megfizethető tarifák és tízes nagyságrendű ingyenes funkció, a hangosmenütől kezdve az operátorok terhelését figyelő online-monitoring rendszerig bezárólag.

Mi értékeljük ügyfeleink idejét és pénzét, ezért 5 előfizetős ingyenes teszt periódust ajánlunk fel. Próbálják ki Önök is – hívjanak fel bennünket és mi részletesen tájékoztatást adunk a rendszerről és megválaszoljuk kérdéseiket. A virtuális alközpontról további információkat találnak a honlapon.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket