Vissza a hírekhez
Techkisokos

A munkában a távolság nem akadály

A pandémiát követően világunkban az irodák nélküli jövőt jósolják: az ingatlanok bérbeadóival vívott küzdelmek sejlenek fel, a home office-ban dolgozó munkatársakra is kisebb költség jut, mint ha fenn kellene tartani az irodai helyeket. Tekintsük át, hogy egy virtuális mobil szolgáltató hogyan tudja elősegíteni a foglalkoztatottság fenntartását anélkül, hogy sérülne az ügyfélkapcsolat.

Mindezidáig sok vállalkozás számára a home-office csak ideiglenes megoldás volt: mondván, egyelőre nem bántjuk az üzleti folyamatokat, a munkatársak csak nyugodtan hívják az ügyfeleket a saját mobiljaikról, egy-két hónap múlva véget ér a karantén, visszatérünk az irodába és minden rendbe jön. A közvéleménykutatások azt mutatják, a kényszerű izolációból nem mindenki tér vissza az irodájába: a megkérdezett vállalkozások 74 %-a pozitívnak ítélte meg a távmunkát, és a munkatársaknak is megtetszett. Ezen felül a törvénykezés figyelmét is felkeltette: a távmunkát szabályozó részeket is be kivánnak építeni a Munkatörvénykönyvbe. Az üzleti világ előtt egy fontos kérdés áll: az új körülmények között hogyan lehet hatékonyan szervezni és ellenőrizni a munkatársak munkáját?  Már a karantén elején, az erre a problémára választ kereső cégek tapasztalata azt mutatja, hogy ebben a helyzetben a jó telekommunkáció megkerülhetetlen.

Például: A számítógép és notebook javító szervíz, az önként vállalt karantén ideje alatt nem akart leállni,  ezért munkatársait távmunkára irányította át. Felmerült a távellenőrzés kérdése. Több megoldást is teszteltek. Az egyikben, mindenki IP-telefont kapott. De több nehézség merült fel: nem mindegyik lakásban sikerült a routert úgy elhelyezni, hogy az ne egy hosszabb vezetékkel akadályozta volna a mozgást a lakásban. A mobil applikációk alkalmazása is felhördülést okozott, mert sok nehézség merült fel a mobil internettel kapcsolatban. A cég megpróbálta átirányítani a bejövő hívásokat a munkatársak mobiltelefonjaira, ami szintén költségnövekedést okozott, mert a munkatársak több mobilcég előfizetői voltak. Ezen felül, még nem volt lehetőség több csatornás telefonszámról hívni, ezért az ügyfeleket saját mobiljaikról hívták a munkatársak. Ennek eredményeképpen a cég elveszítette a kontrollt azon hívások felett, amelyek kikerülték az irodai telefonszámot.

Az KOMPaaS segített a probléma megoldásában. A „Mobil munkatársak” szolgáltatás, amelynek lényege az, hogy a munkatársak által használt valamennyi céges telefon hozzá van rendelve a vállalkozás központi telefonszámához. Ezáltal a cég számára valós időben nyitott az összes  hívás statisztikája. Látható, hogy melyik ügyfélnek melyik munkatárs telefonál, meddig tart a beszélgetés, az új ügyfelek közül melyik hívta a céget, vele ki beszélgetett stb. Mivel minden hívás rögzítésre kerül, van mód a hívás menetének elemzésére abból a célból, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot. Ezen felül a beszélgetés rögzítésével lehet elrendezni a vitás kérdéseket is. Ezen szolgáltatás keretében kontroll alatt lehet tartani a távközlési költségeket is, minden egyes munkatársra napi és havi limiteket beállítva, helyközi és nemzetközi hívásokra szétbontva.

Az KOMPaaS szolgáltatásait könnyű igénybe venni. Három lépés kell hozzá:

Első:  Össze kell szedni a szerződéshez szükséges okiratokat.

Második:  Aktiválni kell a „Virtuális alközpont” funkciót. Az alközponthoz korlátozás nélküli darabszámú városi vagy mobil számot lehet hozzárendelni, akár több mobil szolgáltatótól is.

Harmadik:  az FMC (Fixed Mobile Convergence) szolgáltatás. Ez a technológia egy egységes hálózatba egyesíti a mobil, vezetékes és üzleti távközlést. Ennek következtében az Ön munkatársa egy mobil készülékkel a kezében fogadja a vállalkozás sokcsatornás központi számára érkező hívásokat, függetlenül attól, hogy ő maga hol tartózkodik, kollégáit rövid szám tárcsázásával éri el, és ők is ugyanúgy hívják őt. Amennyiben a munkatársak különböző városokban is vannak, az FMC segítségével a cégen belüli hívások ingyenesek lesznek. Az ügyfél pedig akármely munkatárs hívása esetén a cég központi számát látja a kijelzőjén. Ez a technológia hamarosan elérhető lesz az KOMPaaS magyarországi hálózatán is.

Kommentek:
Érdekesnek találhatja a következőket